دمشق به حال عادی بازگشت

جام جم آنلاین: پاکسازی شهرهای سوریه از وجود تروریست‌ها،تحولات سوریه را وارد فاز تازه‌ای می‌کند.پس از آن که دمشق موفق به پاکسازی و سرکوب گروه‌های مسلح تروریستی در شهرهای این کشور نمود تهدیدات علیه دمشق افزایش یافته است.اکنون بنا بر گزارش‌های دریافتی دمشق پایتخت سوریه در وضعیت عادی به سر می‌برد.

به گزارش جام جم آنلاین؛اکنون که شهر دمشق به حالت عادی بازگشته است و بیشتر نقاط شهر حلب نیز از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است تهدیدات بیشتری نیز از سوی آمریکا و همپیمانانش علیه سوریه اعمال می‌شود.

همچنین یک منبع فرانسوی فاش کرد که همزمان با انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه و هجوم گروهک‌های مسلح به دمشق قرار بود پس از اشغال دمشق چند ارتش عربی و نیروهای غربی همزمان با نیروی مستقر اسرائیل در جولان، به مراکز مهم دمشق و سوریه حمله شود.

در حالی که پانه تا وزیر دفاع آمریکا به منطقه خاورمیانه سفر کرده است، سخن از پایان دوران بشار اسد به میان می‌آورد و حاکمان ترکیه نیز با اعزام نیروهای نظامی به مرزهای مشترک با سریه آرایش جنگی گرفته‌اند.

در همین حال واحد مرکزی خبر از دمشق گزارش داد؛شهر دمشق پس از ۱۰ روز عملیات پاکسازی افراد مسلح به دست ارتش از محل های مختلف این شهر، هم اکنون کاملا آرام و دوباره اوضاع به حالت عادی و رونق قبلی بازگشت.

 تردد خودروها و رفت آمد مردم، به همان دوره قبل از آغاز درگیری‌ها بازگشته است، به طوری که خیابانها و میادین مرکزی شهر دمشق ساعت ۱۰ صبح پر ازدحام است .

برپایه این گزارش، به نظر می رسد، افزایش چشمگیر تردد مردم در سطح شهر، با اعلام ارتش سوریه مبنی بر پاکسازی مناطق «سبینه» واقع در مجاورت منطقه «حجر الاسود» در جنوب شهر دمشق همراه شد.

همچنین اهالی مناطق حومه شهر دمشق پس از پاکسازی شهر، پس از یک هفته امکان  یافتند  به سر کارهایشان بروند .

برپایه این گزارش ، بسیاری از خانواده هایی که در اثر درگیری افراد مسلح با ارتش، به ناچار منازل خود را در مناطقی از قبیل «میدان، حجر اسود، زاهره ، سیدی مقداد و ببیلا» واقع در حومه جنوب شهر دمشق ترک کرده بودند، به خانه هایشان بازگشتند.

در همین حال شبکه تلویزیونی سوریه در خبری فوری اعلام کرد ، نیروهای گارد مرزی سوریه از ورود گروهی از افراد مسلح به این کشور از اردن از طریق منطقه تل شهاب در ریف درعا جلوگیری کردند و شماری از آنها را نیز به قتل رساندند. بقیه افراد گروه فرار را بر قرار ترجیح دادند.

نیروهای سوری همچنین از ورود گروه هایی از افراد مسلح از لبنان به سوریه در منطقه تلکلخ جلوگیری کردند.

نیروهای مرزی سوریه خسارات زیادی به این افراد وارد کردند و آنها را وادار به فرار به داخل خاک لبنان  کردند.

از ترکیه نیز خبر می رسد ، ارتش ترکیه به منظور تقویت مرزهای مشترک با سوریه کاروان  جدیدی شامل چندین دستگاه تانک، ده‌ها خودروی زرهی، تعداد زیادی سکوی پرتاب موشک به همراه شمار زیادی نیروی تازه نفس به منطقه اعزام کرد.

بنا به گزارش روزنامه صباح این کاروان در نقطه  مرزی «کیلیس» با سوریه مستقر می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.