دمشق: تحت هیچ شرایطی از تسلیحات شیمیایی علیه سوری‌ها استفاده نمی‌کنیم

۱۳م آذر ،

3-378.jpg

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرده که این کشور تحت هیچ شرایطی از سلاح‌های شیمیایی علیه سوری‌ها استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری شینهوا گزارش داد، وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به بعضی گزارش‌ها مبنی بر فعالیت‌ پایگاه اینترنتی‌های تسلیحات شیمیایی این کشور تاکید کرد دمشق تحت هیچ شرایطی از سلاح‌های شیمیایی علیه سوری‌ها استفاده نخواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز پیش از این در گزارشی مدعی شده بود که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند، نیروهای دولت بشار اسد در حال انجام فعالیت‌هایی در پایگاه اینترنتی‌های محل نگهداری تسلیحات شیمیایی می باشند.

روزنامه هاآرتص به نقل از نیویورک تایمز نوشت: مقام‌های اطلاعاتی غرب مدعی می باشند که نشانه‌های تازهی از فعالیت‌ در پایگاه اینترنتی‌های سوریه دیده می‌شود.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است:‌مقام‌های غربی مطمئن نیستند که آیا نیروهای بشار اسد، در حال آماده‌سازی استقرار سلاح شیمیایی می باشند یا می‌خواهند از آن‌ها به عنوان یک عامل بازدارنده استفاده کنند.

آمریکایی‌ها مدعی می باشند که سوریه به صورت بالقوه ده‌ها سلاح بیولوژیکی و شیمیایی در پایگاه اینترنتی‌های خود در سراسر این کشور دارد و زرادخانه‌های این کشور از مواد شیمیایی چون گاز سارین انباشته است.

در همین حال، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اقدام سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی همچنان یک خط قرمز برای دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکاست و سبب می‌شود تا یک اقدام سریع از سوی ایالات متحده صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.