دمشق در پاسخ به مقامات آمریکا: اول عقب‌نشینی بعد بررسی پرونده‌ ربوده‌شدگان و تحریم‌ها

منابع آگاه از جزئیات سفر دو مسؤول ارشد آمریکایی به دمشق در ماه اوت پرده برداشتند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع آگاه نوشت: گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره سفر اخیر محرمانه هیئت آمریکایی به دمشق درست است. راجر کارستینس، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در امور ربوده‌شدگان و کش پاتل، دستیار رئیس‌جمهوری آمریکا و مدیر مبارزه با تروریسم در کاخ سفید درباره مسائل مختلف و پیشنهادات زیادی صحبت کردند.

این دو مسؤول اوت به دمشق سفر کرده و با علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در دفترش دیدار کردند.

به گفته منابع، این دو مسؤول درباره پرونده “ربوده‌شدگان” آمریکایی و تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بحث و تبادل نظر کردند. این اولین سفر دو مسؤول عالیرتبه آمریکایی به دمشق نیست. این دو مسؤول طی ماه‌ها و سال‌های گذشته نیز سفرهای مشابهی به دمشق داشته‌اند.

این منابع اعلام کردند: این دو مسؤول آمریکایی از موضع دمشق که تاکید دارد قبل از عقب‌نشینی آمریکا از سوریه هیچ گونه همکاری و مذاکره‌ای با واشنگتن صورت نمی‌گیرد، غافلگیر شدند. دمشق بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شرق کشور پافشاری و با بررسی پرونده تحریم‌های آمریکا قبل از پرونده عقب‌نشینی آمریکا از خاک سوریه مخالفت کرد.

به گفته منابع، این دو مسؤول برای دستیابی به همکاری دمشق در پرونده ربوده‌شدگان آمریکایی تلاش کرد اما دمشق بر موضع خود درباره اولویت عقب‌نشینی پافشاری کرد. دمشق درباره اینگونه سفرها محتاط است چراکه به آن یا نتایج احتمالی آن اعتماد ندارد.

این منابع اعلام کردند، رهبری سوریه از تأثیر لابی آمریکا بر روسای جمهوری این کشور و تصمیمات و سیاست‌هایشان آگاه است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.