دمشق رسماً بازداشت سعدالحریری را از اینترپل خواستار شد

۲۹خردادماه،

دستگاه قضایی سوریه با ارائه دادخواستی، بازداشت رئیس جریان المستقبل لبنان و یکی دیگر از نمایندگان مجلس این کشور را به‌دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، از پلیس اینترپل خواستار شد….

دستگاه قضایی سوریه با ارائه دادخواستی، بازداشت رئیس جریان المستقبل لبنان و یکی دیگر از نمایندگان مجلس این کشور را به‌دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، از پلیس اینترپل خواستار شد.
 نجم الأحمد وزیر دادگستری سوریه در گفت‌وگو با روزنامه سوریه “البعث” گفت: تحولات سوریه طی دو سال و نیم اخیر در چارچوب سناریویی به‌منظور سوءاستفاده از تحرکات مردمی در بعضی کشورهای عربی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت سوریه آماده شرکت در کنفرانس ژنو۲ است و از هیچ پرونده‌ای نمی‌هراسد… این حق مردم سوریه است که خودشان آینده خود را ترسیم کنند.

نجم الأحمد دربارهٔ آمادگی دولت سوریه برای شکایت از گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در دادگاه‌های کیفری بین المللی گفت: گام‌هایی در این باره برداشته شده است و گام‌های دیگری نیز در حال برداشته شدن است.

وی تأکید کرد: کسانی می باشند که از خارج از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند.

وزیر دادگستری سوریه با اشاره به نام سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان و همچنان عقاب صقر نماینده پارلمان لبنان گفت: از این دو نفر در دادگاه سوریه شکایت شده است و محکوم شده‌اند و ما از پلیس اینترپل نیز خواسته‌ایم تا این دو نفر را بازداشت کند و در این باره نیز همچنان به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

وی اعلام کرد: شکوائیه‌هایی نیز به‌زودی بر ضد دولت ترکیه و تونس نیز به‌زودی ارائه خواهد شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.