دموکراسی واقعی در کوبا وجود دارد/ از ۵ محکوم کوبایی به عنوان قهرمانان مبارزه با تروریسم تقدیر شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین:

مدیر تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین گفت: کشور آمریکا در صدد است تا با بازی‌های رسانه‌ای گسترده کوبا را به عنوان یک کشور کمونیستی به جهان معرفی کند که مخالف آزادی است در حالی که در این کشور دموکراسی واقعی وجود دارد چراکه حاکمان واقعی کوبا کارگران و کشاورزان می باشند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عبدالحمید شهرابی مدیر تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین که عصر امروز در جلسه‌ای به مناسبت یادبود ۵ کوبایی زندانی در ایالات متحده آمریکا در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این جلسه بسیار مهمی است، اگر ما ادعاهای سیاستمداران را مبنی براینکه مسئله جهان امروز ترویسم است بپذیریم و اگر این ادعاها حقیقت داشت امروز ما باید شاهد می‌بودیم که از این ۵ نفر به عنوان قهرمانان مبارزه با تروریسم تقدیر شود ولی واقعیت این است که این ادعاها بی اساس بوده و در طی این ۱۵ سال این ۵ نفر تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها از جمله سیاه‌چال، سلول انفرادی و … بوده‌اند.

وی ادامه داد: گروهک‌های مافیایی ضد انقلابی در فلوریدا فعالیت گسترده‌ای دارد و دولت کوبا برای جلوگیری از این فعالیت‌ها این ۵ نفر را به آن منطقه ارسال می‌کنند اما مزدوران آمریکایی این ۵ نفر را با اتهامات واهی دستگیر کرده و با فشار بر هیئت ژولی علی‌رغم تمام مستندات به حبس‌های طولانی مدت و سنگینی محکوم می‌کند.

شهرابی افزود: نکته جالب توجه اینجاست که سه ژنرال آمریکایی با حضور در دادگاه شهادت می‌دهند که این ۵ نفر فعالیت جاسوسی و تروریستی نداشتند اما باز هیچ تغییری در رای دادگاه ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد از آن‌ها در سوریه حمایت می‌کند و در این زمینه حمایت این کشور از طالبان و القاعده برای همه روشن است.

شهرابی گفت: این جزوی از تهاجم آمریکا علیه ملت استقلال‌طلب کوباست که بیش از ۵ دهه ایستادگی کرده است و تاریخ روابط آمریکا و کوبا پر از تهاجمات یک‌جانبه آمریکا علیه این کشور است.

وی با ذکر جزئیاتی تاریخی از نحوه جایگزینی استعمار آمریکا به جای اسپانیا در کشور کوبا گفت: ما پس از انقلاب کوبا شاهد وضع تحریم‌های ناعادلانه و گسترده‌ای بودیم که طولانی‌تر از آن در تاریخ بشر وجود نداشته است.

مدیر تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین تصریح کرد: تفاوت تحریم‌های کوبا با ایران در این است که تحریم‌های کوبایی شامل بخش عظیمی از دارو و مایهتاج انسانی نیز می‌شود.

شهرابی اظهار داشت: به دلیل وضع این تحریم‌ها از طرف دولت‌ها هزاران نفر از شهروندان کوبا جان خود را در اثر نبود یا کمبود دارو از دست داده‌اند.

وی در بیان جنایت‌های ضد انقلاب کوبا علیه ملت این کشور افزود: تابه حال در اثر اقدامات این گروهک‌ها سه هزار و ۴۷۸ نفر مرده و عده بسیاری مجروح شدند، همچنین کشور ما ۹۷۵ میلیارد دلار خسارت را در اثر تحریم‌ها تحمل کرده است.

شهرابی افزود: این ۵ نفر برای جلوگیری از این اقدامات به آن منطقه رفته بودند.

مدیر تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین ادامه داد: کشور آمریکا در صدد است تا با بازی‌های رسانه‌ای گسترده کوبا را به عنوان یک کشور کمونیستی به جهان معرفی کند که مخالف آزادی است در حالی که در این کشور دموکراسی واقعی وجود دارد چراکه حاکمان واقعی کوبا کارگران و کشاورزان می باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز سرنوشت بشریت به نهضت مقاومت گره خورده و این یک شعار نیست این نهضت به فضل مبارزات ملت‌ها همچنان زنده است و آمریکا نیز تا به حال نتوانسته از صدور انقلاب کوبا جلوگیری کند چراکه می‌بینیم کشورهای نیپاراگوئه، ونزوئلا و بولیوی در کنار کوبا می باشند و ایران نیز در نقطه دیگری از دنیا الهام‌بخش مقاومت است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم قطع‌نامه‌ای با مضمون آزادی این ۵ کوبایی خطاب به باراک اوباما از سوی وی قرائت شد که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.