دموکراسی واژه زیبایی است که آمریکایی‌ها از آن سواستفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین، رامین مهمان‌پرست امروز شنبه ۱۴ مردادماه از روزنامه‌های شانگهای دیلی، شین مین و ون خویی بازدید و با مسئولان آنها دیدار و گفتگو کرد.

این بازدید که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر هیئت رسانه‌ای همراه سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به چین بود، با گفتگوهای رو در روی خبرنگاران رسانه‌های دو کشور کامل شد و آنها ضمن ایجاد فرصت‌های تعامل بیشتر با یکدیگر درباره جزئیات کار در رسانه‌های ایران و چین آشنا شدند.

چن بائوپینگ مدیرکل بنگاه رسانه‌ایی که این روزنامه‌ها را منتشر می‌کند در ابتدای مراسم توضیحاتی درباره مجموعه فعالیت‌هایشان ارائه کرد. وی مخاطب رسانه‌های این بنگاه را ۸۰ درصد از میان ساکنان شانگهای و ۲۰ درصد مابقی را مخاطبانی از دیگر شهرهای چین معرفی کرد.

بائوپینگ از انتشار ویژه‌نامه‌های روزانه ویژه توزیع در مترو و دیگری ویژه توزیع در مراکز آموزشی و پرمخاطب بودن آنها خبر داد.

وانگ وی شین مدیر سایت این روزنامه‌ها نیز اشاره کرد که ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار آی پی روزانه از سایت آنها بازدید می کنند که در مجموعه ۲ میلیون کلیک روزانه را به دنبال دارد.

به گفته وی، اضافه شدن ویدئو و عکس به خبرها اهمیت زیادی دارد و به بالا بردن مخاطبان کمک شایانی می‌کند.

مهمان‌پرست طی سخنانی در جمع مدیران و مسئولان این روزنامه‌ها به نقش مؤثر رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در شکل گیری افکار عمومی تعیین کننده است.

در ادامه این مراسم سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نقش و اهمیت دیپلماسی عمومی گفت: در دیپلماسی عمومی مسایل فرهنگی، دانشگاهی و مطالعاتی استفاده می‌شود، ولی هیچ کدام از آنها نمی‌توانند جای رسانه‌ها را بگیرند؛ چراکه سانه‌ها قدرتمند‌ترین ابزار دیپلماسی عمومی هستند.

وی ادامه داد: غرب از حقوق بشر دم می‌زند ولی می‌بینیم درباره کشتار مردم فلسطین و بحرین سکوت کرده است. دموکراسی واژه زیبایی است که آمریکایی‌ها از آن سواستفاده می‌کنند. آنها می‌گویند مردم کشورها باید حق انتخاب داشته باشند ولی در این‌باره هم جاهایی را انتخاب می‌کنند که منفعتشان در میان باشد.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین تشریح کرد: هر کجا حادثه تروریستی رخ می‌دهد ردپای سیستم های امنیتی غرب دیده می‌شود. وقتی آمریکایی‌ها نیروی نظامی خود را به افغانستان منتقل کردند بهانه‌شان این بود که می‌خواهیم تروریسم را از بین ببریم در حالیکه تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند و ریشه تروریسم هم خشکانده نشد. آمریکایی ها در افغانستان سر مردم را می‌بریدند و با آن فوتبال بازی می‌کردند.

 

مهمان‌پرست در پایان گفت: آمریکا اگر قرار باشد به کشوری حمله کند ابتدا مقدمات آن را در رسانه‌ها می‌چیند و ما نباید اجازه دهیم واقعیت‌های جهان توسط رسانه‌های غربی تحریف شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.