دمپسی: همکاری ایران و آمریکا در عراق غیرممکن نیست

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

دمپسی: همکاری ایران و آمریکا در عراق غیرممکن نیست

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که اگرچه اهداف ایران و آمریکا در عراق یکسان نیست، احتمال همکاری این دو کشور برای مقابله با داعش وجود دارد.

به گزارش ایسنا ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، همکاری دو کشور ایران و آمریکا در عراق را برای مقابله با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) محتمل دانست و گفت: با این حال من می‌توانم اطمینان دهم که اهداف ما در عراق یکسان نخواهد بود و ما موضع مان را در این خصوص کاملا مشخص کرده‌ایم.

ژنرال دمپسی در ادامه مدعی شد: یکی از مسایلی که باید در مورد آن اطمینان یابیم این است که آیا ایران به نیروهای امنیتی عراق مشاوره و آموزش می‌دهد یا نه؟ و پیش از این‌که در مورد برخورد با این مساله تصمیمی بگیریم باید واقعیت‌ها را دریابیم.

بر اساس گزارش رادیو ملی آمریکا وی ادامه داد: ما تا زمانی‌که دریابیم در کدام زمینه و موضوع با ایران همسو خواهیم بود به این کشور با دید تردید نگاه خواهیم کرد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد: من نمی گویم که امکان همکاری با ایران کاملا غیرممکن است اما برای عملی شدن چنین همکاری راه درازی باید طی شود.

پیش از این در پی پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در عراق مقامات آمریکایی آمادگی خود را برای همکاری با ایران به منظور مقابله با داعش اعلام کرده بودند اما وزیر دفاع این کشور تاکید کرده بود که چنین اقدامی شامل همکاری‌های نظامی نخواهد بود.

از این‌رو مساله همکاری میان ایران و آمریکا در عراق مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. این در حالی است که مقامات ایران در هفته‌های اخیر هرگونه همکاری با آمریکا در خصوص بحران امنیتی عراق را رد کرده و تاکید دارند دولت عراق و مردم این کشور توانایی مقابله با گروه تروریستی داعش و مدیریت بحران کنونی کشورشان را دارند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.