دم نموده‌ی رازک برای کنترل استرس

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

استفاده از خواص آرام بخشی این گیاه بسیار ساده است. به ۱۵ گرم میوه‌ی رازک و یک لیتر آب جوش نیاز دارید.

رازک

امان از این استرس! استرس کار، استرس کارهای خانه، استرس درس و مشق بچه‌ها، استرس امتحان، استرس ترافیک و دیر رسیدن و هزارتا استرس دیگر.

اما نمی‌شود که هر روز را با استرس شب نمود و شب‌ها هم از استرس نخوابید. باید راهی برای کنترل و مهار آن پیدا نمود. یعنی از هر موقعیتی برای ایجاد آرامش و لحظه‌ای سکوت و شادی استفاده نمود.

یکی از راه های کنترل و کاهش فشارهای روحی میوه‌ی رازک است. برای لحظاتی هم که شده با یک نفس عمیق استرس‌ها را رها نمایید و با ما همراه باشید.

رازک گیاهی است با قدمت هزاران ساله که برای ساخت نوشابه و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دم نموده‌ی رازک را در یک بطری شیشه‌ای بریزید. هر روز ۳ فنجان از این دم نموده

میل نمایید. خواهید دید که کم کم استرس‌هایتان رفع خواهد شد. وقتی که دل شوره ها و استرس‌هایتان از بین رفت دیگر نیازی به این دم نموده ندارید

این گیاه که به میوه‌ی رازک معروف است آرام بخش و خواب آور طبیعی است. از عصاره‌ی به دست آمده از گل‌های رازک در نوشابه سازی استفاده می‌شود. همچنین از این گیاه برای شفافیت و خوش عطر شدن ماءالشعیر استفاده می‌کنند.

استفاده از خواص آرام بخشی این گیاه بسیار ساده است. به ۱۵ گرم میوه‌ی رازک و یک لیتر آب جوش نیاز دارید.

۱۵ گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک‌تر شود و سپس آن را صاف نمایید. دم نموده‌ی رازک را در یک بطری شیشه‌ای بریزید. هر روز ۳ فنجان از این دم نموده میل نمایید. خواهید دید که کم کم استرس‌هایتان رفع خواهد شد. وقتی که دل شوره ها و استرس‌هایتان از بین رفت دیگر نیازی به این دم نموده ندارید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

ممتازنیوز – خواص خوراکیها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.