دنباله فیلم نامزد پنج جایزه اسکار ساخته می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، کالب لاندری برای بازی در «ملکه و کشور»‌ در حال مذاکره است.
 

جان بورمن فیلم را از روی فیلمنامه‌ای نوشته خودش می‌سازد و آن را با همکاری کی‌ران کوریگان همکار قدیمی خود تهیه می‌کند.
 

«ملکه و کشور» دنباله فیلم «امید و افتخار» است که سال ۱۹۸۷ ساخته شد و در پنج بخش بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه غیراقتباسی، فیلمبرداری و طراحی هنری نامزد اسکار بود.
 

فیلم شبه زندگی‌نامه‌ای «امید و افتخار» ماجراهای یک پسر بچه ۹ ساله و خانواده‌اش است که در دوران جنگ جهانی دوم در خانه‌ای در حومه لندن زندگی می‌کنند. در دنباله فیلم، این پسر بچه بزرگ شده و در روزهای پایانی جنگ کره به ارتش می‌پیوندد.
 

«ملکه و کشور» در لندن فیلمبرداری می‌شود، اما تاریخ دقیق شروع تولید هنوز مشخص نشده است.


«امید و افتخار» نامزد پنج جایزه اسکار بود
 

بورمن آخرین بار سال ۲۰۰۶ فیلم «دم ببر» را کارگردانی کرد.
 

او خیلی وقت است قصد دارد دنباله «امید و افتخار» را بسازد. این فیلمساز ۷۹ ساله که در لندن به دنیا آمده، اخیرا به مجله امپایر گفت به خاطر نداشتن یک داستان مناسب تا الان این کار را انجام نداده بود، اما اکنون هم داستان آماده است و هم بازیگر نقش اصلی را پیدا کرده است.
 

کالب لاندری همچنین قرار است در فیلم علمی تخیلی «رویای ناتمام» ساخته بورمن بازی کند. هنوز مشخص نیست کدام پروژه اول مقابل دوربین می‌رود، هرچند احتمال اینکه «ملکه و کشور» پیش از «رویای ناتمام» ساخته شود، بیشتر است.
 

بورمن سازنده فیلم‌هایی چون «درست به هدف»، «جهنم در اقیانوس آرام»، «نجات‌یافتگان»، «زاردوز»، «اکسکالیبور»، «جنگل زمرد»، «امید و افتخار»، «آن سوی رانگون»، «ژنرال»، «خیاط پاناما» و «کشور جمجمه من» است.
 

او برای دو فیلم «نجات‌یافتگان» و «امید و افتخار» در مجموع نامزد پنج جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین کارگردان بود.

بورمن سال ۱۹۷۰ با فیلم «لئو آخر» با بازی مارچلو ماسترویانی جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن را برد و در ۱۹۹۸ برای فیلم «ژنرال» بار دیگر این جایزه را دریافت کرد.
 

ورایتی / ۱۱ سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.