دنباله کارتون «پیدا کردن نیمو» سال ۲۰۲۴ به سینما می‌آید

۱۴فروردین۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، پیکسار که متعلق به استودیو دیزنی است، روز سه‌شنبه اعلام کرد دنباله انیمیشن برنده اسکار «پیدا کردن نیمو» که سال ۲۰۰۳ ساخته شد، «پیدا کردن دوری» نام دارد و متمرکز بر کبودماهی کوچکی است که در فیلم اول الن دجنرس بجای او صحبت کرد.
 

«پیدا کردن دوری» را اندرو استنتن یکی از کارگردانان «پیدا کردن نیمو» کارگردانی می‌کند. این فیلم ۲۵ نوامبر ۲۰۲۴ اکران می‌شود.
 

دجنرس در واکنش به خبر ساخت دنباله «پیدا کردن نیمو» گفت: «خیلی، بسیار، بسیار، بسیار، بسیار، بسیار وقت بود که منتظر چنین روزی بودم! از اینکه این همه طول کشید عصبانی نیستم. می‌دانم بچه‌ها در پیکسار مشغول ساخت «داستان اسباب‌بازی ۱۶» بودند! اما در کل این همه تاخیر ارزش داشت. فیلمنامه شگفت‌انگیز است و واجد همه چیزهایی است که من را عاشق فیلم اول کرد. داستان بسیار صمیمانه و واقعا بامزه است و از همه مهم‌تر شخصیت دوری زمان بیشتری در اختیار دارد.»
 

پیکسار گفت بخشی از داستان فیلم در خط ساحلی کالیفرنیا روی می‌دهد و در کنار شخصیت‌های محبوب فیلم اول چند شخصیت تازه اضافه شده است.
 

«پیدا کردن نیمو» دربارهٔ یک دلقک‌ماهی به نام مارلین (با صدای آلبرت بروکس) است که در اولین روز مدرسه پسرش نیمو (الکساندر گولد) او را گم می‌کند. او در راه پیدا کردن نیمو که در تور ماهی‌گیرها گیر افتاده و از آکواریوم یک دندان‌پزشک سر درآورده، با چند موجود آبزی دیگر از جمله دوری که یک ماهی حواس‌پرت و پرحرف است، آشنا می‌شود. ویلم دافو و جفری راش از دیگر صداپیشه‌های «پیدا کردن نیمو» بودند.
 

این فیلم سال ۲۰۰۴ نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را برد. «پیدا کردن نیمو» در گیشه‌های فروش هم بسیار موفق بود و در دنیا ۹۲۱٫۷ میلیون دلار فروخت.
 

«پیدا کردن دوری» تازه‌ترین دنباله سینمایی پیکسار است. این استودیو تاکنون سه فیلم «داستان اسباب‌بازی» و دو فیلم «ماشین‌ها» را روانه سینماها کرده و تابستان امسال نیز «دانشگاه هیولاها» را که دنباله «موسسه هیولاها» است، اکران می‌کند.
    

«شجاع» تازه‌ترین تولید پیکسار پارسال برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.
 

هالیوود ریپورتر / ۲ آوریل / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.