دنبال سونای اختصاصی نیستیم؛ برخی ارزشی‌ها مامور بیان ضعف‌ها شده‌اند

حمایت از فیلم لاله و توضیح درباره گشت ارشاد و زندگی خصوصی

ایران > دولت– ممتازنیوز:
نباید با یک تخلف به فکر استیضاح افتاد؛ برخی نیروهای ارزشی مامور بیان ضعف‌ها شده‌اند؛ به دنبال سونای اختصاصی نیستیم؛ انتقادات تندی که به گشت ارشاد و زندگی خصوصی می‌شود را قبول نداریم؛ لاله در حمایت از زنان ایران ساخته شد؛ دولت مانع فعالیت‌های نیروی انتظامی در برخورد با منکرات نشده و … از اظهارات وزیر ارشاد در جمع طلاب در دانشگاه عباسپور است.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست تخصصی بصیرت سیاسی طلاب نخبه سراسر کشور که در تالار ابن سینای دانشگاه صنعت و آب برق (شهید عباسپور) برگزار شد  نکاتی را درباره منتقدان این وزارتخانه مطرح کرد. مهمترین اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست را به نقل از مهر در زیر بخوانید.

  • در زمینه انتشار کتب ما مسائل سیاسی و خطوط قرمز را رعایت می‌کنیم.
  • ما منکر تخلف‌ها و اشتباهات در دستگاه فرهنگی نیستیم. تخلفاتی صورت می‌گیرد و بدون شک ما با این تخلف‌ها برخورد می‌کنیم اما باید توجه داشته باشیم که نباید همه مسائل را سیاسی دید و با یک تخلف به فکر استیضاح وزیر افتاد. البته مقام مسئول در هر وزارتخانه باید پاسخگوی وظایف خود باشد.
  • برخی از منتقدین دولت بر این باورند که ما به دنبال فرهنگ لیبرالی هستیم در حالیکه این مواضع از سوی افرادی بیان می‌شود که خود آنها لیبرال هستند.
  • ما هرگاه به رسانه‌ای که تخلفی را مرتکب می‌شود، تذکر می‌دهیم صدای این افراد بلند می‌شود و واکنش نشان می‌دهند که چرا وزارت ارشاد با رسانه‌ها و مطبوعات برخورد می‌کند در حالیکه آن رسانه در جهت ترویج فرهنگ غرب گام برمی‌دارد.
  • برخی نیروهای ارزشی فقط مامور بیان ضعف‌ها شده‌اند و اصلا نقاط قوت را نمی‌بینند در صورتیکه صدها کار موثر انجام می‌شود ولی آنها فقط ضعف‌ها را برجسته می‌کنند که در این راستا می‌توان به دامن زدن به موضوع خوانندگان لس آنجلسی اشاره کرد. یک عده آمدند و گفتند که خوانندگان لس آنجلسی به راحتی در داخل کشور فعالیت می‌کنند ما به آنها گفتیم این خوانندگان کجا هستند، به ما معرفی کنید تا با این خوانندگان برخورد کنیم.
  • ما در دولت به دنبال آب گرم و سونای اختصاصی نیستیم بلکه در دل مردم قرار داریم و به دنبال خدمت به مردم هستیم، ضمن آنکه از منتقدین نیز می‌خواهیم منصفانه مطالب و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.
  • در مسائل فرهنگی به دولت جفا شده است. به گونه‌ای برخی از مطالب بیان می‌شود که انگار هیچ اقدام فرهنگی انجام نشده است و دولت اصلا به فرهنگ توجهی نمی‌کند و اگر بگوییم به دولت در مسائل فرهنگی جفا شده است، گزاف نگفته‌ایم.
  • {سئوال طلاب: چرا با وجود واکنش‌های بدنه مذهبی جامعه فیلم‌های “گشت ارشاد” و “زندگی خصوصی” در سینماهای سراسر کشور اکران شد} پاسخ وزیر: نباید این گونه اظهارنظر کرد ما فیلم‌های بسیار خوبی داشتیم که تاثیرات خود را بر جامعه بجا گذاشت. البته نقدهایی نیز به برخی از فیلم‌ها وارد است.
  • پس از فتنه ۸۸ فیلمی سیاسی ساخته شد اما این فیلم ضعیف بود و نتوانست تاثیر خود را داشته باشد اما پس از آنکه فیلم “قلاده های طلا” اکران شد دیدیدم که این فیلم توانست مخاطب خود را بخوبی پیدا کند به طوریکه برخی از افرادی که در فتنه سهیم بودند پای این فیلم نشستند و آن را تماشا کردند.
  • ما نمی‌گوییم فیلم‌های “گشت ارشاد” و “زندگی خصوصی” کاملا مناسب بود اما انتقادات تندی که به این فیلم‌ها مطرح می‌شود را قبول نداریم؛ چرا که فیلم‌های مذکور در زمانی اکران شد که فیلم‌های خوب دیگری نیز روی پرده سینما بود. یکی از انتقاداتی که می توان به اکران “گشت ارشاد” گرفت آن است که این فیلم در ایام نوروز از سینماهای کشور پخش شد.
  • پس از اینکه با واکنش‌های متعدد روبرو شدیم، اکران فیلم‌های “گشت ارشاد” و “زندگی خصوصی” متوقف شد و شبکه‌های خانوادگی نیز از پخش این دو فیلم خودداری کردند.
  • حمایت این وزارتخانه از ساخت فیلم سینمایی “لاله”؛‌ این فیلم کاملا در حمایت از زنان ایران ساخته شده است و من فیلمنامه این فیلم را به طور کاملا خوانده‌ام. فیلم “لاله” درصدد است چهره منطقی از زن ایرانی نشان دهد. اجازه دهید فیلم “لاله” ساخته شود آن را ببینید و بعد درباره فیلم مذکور اظهارنظر کنید.
  • در کنار فیلم “لاله”، فیلم “بیست و دو روزه لبنان”، فیلم “شیخ احمد قمی” و فیلم‌های سینمایی دیگر در حال تولید هستند و نمی‌توان بخاطر انتقاد از یک فیلم، فیلم‌های دیگر را نادیده گرفت.
  • دولت هیچگاه جلوی نیروی انتظامی برای برخورد با منکرات و ناهنجاری‌های اجتماعی را نگرفته است. البته رئیس جمهور در مصاحبه ای تلویزیونی مواضعی را بیان کردند و آن مواضع برگرفته از فعالیت‌های فرهنگی بیشتر دولت است من هم این دیدگاه را قبول دارم دولت باید در حوزه فرهنگی بیشتر فعالیت کند.
  • قوه مجریه هیچگاه مانع فعالیت‌های نیروی انتظامی در برخورد با منکرات نشده است.
  • ما در نمایشگاه قرآن چادر می فروختیم و این اهمیت ما نسبت به پوشش چادر را نشان می‌دهد، من نمی‌دانم چرا یک عده مدام از عملکرد ما ایراد می‌گیرند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.