دندانهایی که ترتیب ندارند

۲۰ آبان ،
ممتاز نیوز : عوارضی چون مکیدن انگشت، خوردن پستانک و زبان زدن به دندان ها در عرض ۴ تا ۶ ساعت، ساختار دندان های کودک مشکل ایجاد می کند .

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از کیهان ؛ ایجاد هر نوع عادت یا فشار نامتعادل طولانی مدت از قبیل مکیدن انگشت، خوردن پستانک و یا زبان زدن به دندان ها در عرض ۴ تا ۶ ساعت در طول روز می تواند دندان ها را نامرتب و نامنظم کرده و در ساختار دندان ها مشکل ایجاد کند .

نسبت به شرایط سنی کودک اگر در سن ۴ الی ۵ سالگی عادت رو به ترک باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و این مشکل خود به خود رفع خواهد شد .اگر کودک در سن ۵ سالگی آغاز به مکیدن انگشت کرد با بررسی از نظر روحی و همچنین پذیرش از سوی خود کودک که اگر مکیدن ادامه یابد باید درمان صورت بپذیرد .

راه های درمان این نوع عارضه می تواند به صورت درمان جایزه – یاد آوری باشد . اگر این روش درمانی کودک در طول هفته دفعات مکیدن را کم کرد و برای تشویق او جایزه دهد و این اولین اقدام را به کودک یادآوری کنید.یادآوری کردن ، اقداماتی از قبیل چسب زدن به دور دست کودک، باید در مرحله اول خود کودک این موضوع را پذیرفته باشد که بتواند همکاری کند .

باید کودک ۵ ساله این موضع را قبول کند که به نفع اش است و به او یادآوری و تشویق شود و جایزه بدهید .اگر درمان جایزه و یادآوری تاثیر گذار نبود درمان دستگاه را انجام می دهیم و در داخل دهان کودک دستگاه می گذاریم و باید این درمان را خود کودک بپذیرد.
 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.