دندان های سفید و دهانی خوشبو با راهکارهای پیش رو

گردآوری توسط گروه پزشکی و سلامت ممتازنیوز

دندان های سفید و دهانی خوشبو با راهکارهای پیش رو۱٫۰ out of 5 based on 1 review

آیا دندان های شما به خاطر لکه های تیره و یا زرد ، سفیدی خود را از دست داده است ؟ با افزایش سن ،دندان های شما بر اثر نوشیدنی ها ، غذاها و بیماری ها ممکن است سفیدی خود را از دست بدهد . در اینجا ما به علل این لکه ها خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم نمود تا سفیدی دندان های خود را بازیابید .

با افزایش سن ، لایه خارجی دندان ها شروع به تحلیل رفتن می کند ، و لایه زیرین دندان ها به مرور پدیدار خواهد شد .این لایه کمی زردرنگ بوده و این مساله اهمیت محافظت از دندان ها را در مرحله اول نشان می دهد.

دندانهای سفید

اولین نکته ای که برای سفید ماندن دندان هایتان باید رعایت کنید نکشیدن سیگار وقلیان است ، که نه تنها برای سلامتی تان مضر است بلکه دشمن دندان هایتان نیز می باشد . لکه هایی قهوه ای رنگ بر جای می گذارد که پاک شدنشان با مسواک معمولا امکان پذیر نیست .

سیگار کشیدن همچنین سبب بوی بد دهان و التهاب لثه می شود و ریسک ابتلا به بسیاری از سرطان ها را نیز افزایش خواهد داد .

دندانهای سفید

دلیل مهم دیگری برای اینکه نگران غذاهایی که میخورید باشید وجود دارد .برخی از غذاهای رایج در برنامه روزانه شما سبب تغییر رنگ دندان هایتان می شود . چای ، نوشیدنی های تیره نظیر قهوه و نوشابه و آب میوه ها می توانند لک هایی بر روی دندان هایتان بر جای بگذارد که با افزایش سن شما مشخص تر خواهند شد .

دندانهای سفید

ممکن است میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان باشند ولی یک لیوان شراب و یا آب انگور می تواند به سفید بودن دندان هایتان آسیب برساند . البته این بدین معنی نیست که از خوردن آب انگور صرف نظر کنید ، بلکه حتما پس از نوشیدن آن دندان های خود را با آب بشویید و اگر امکان پذیر بود دندان هایتان را مسواک بزنید .شاه توت ، چغندر و ذغال اخته نیز از این دسته اند .

دندانهای سفید

در میان نوشیدنی ها نوشیدنی های شیرین و با محتوای قند بالا ضرر بیشتری به دندان های شما وارد خواهند ساخت . نوشیدنی های انرژی زا و سایر نوشیدنی ها نظیر لیموناد سبب تضعیف لایه خارجی شده و لک بر جای خواهند گذاشت.از مکیدن طولانی مدت این نوشیدنی ها خودداری نمایید و حتما پس از نوشیدن دندان های خود را با آب بشویید .

دندانهای سفید

برخی داروها نیز منجر به تیره شدن دندان ها می شوند .به عنوان مثال مصرف تتراسیکلین در دوران کودکی و رشد سبب خاکستری شدن دندان ها می شود .برخی دهانشویه ها به ویژه آن هایی که دارای کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید هستند نیز می توانند سبب تیره شدن دندان های شما شوند . برخی از داروهای ضد افسردگی ، آنتی سایکوتیک ها و داروهای کنترل کننده فشار خون نیز می توانند مثل فلوراید بیش از حد و آهن سبب تیره شدن دندان های شما گردند .

دندانهای سفید

بهترین راه های جلوگیری از تیره شدن دندان هایتان همان مسواک زدن پس از هر وعده غذایی و حتی پس از هر میان وعده ای است .شما همچنین می توانید از خمیر دندان هایی که تحت عنوان سفید کننده با برند معتبر در بازار وجود دارد و از ژل های سفید کننده معتبر و نیز از چسب های سفید کننده دندان معتبر استفاده نمایید که به راحتی می توانید از داروخانه ها تهیه کنید .این روش ها می توانند جهت رفع تیرگی های سطحی شما را یاری نمایند.

دندانهای سفید

چسب های سفید کننده معمولا حاوی ژل های بر مبنای پراکسید هستند .شما این برچسب ها را که معمولا مرئی نیستند روزی چند دقیقه برای یک هفته استفاده می نمایید .نتایج معمولا ظرف چند روز حاصل خواهند شد و تا یکسال دوام می یابند .

دندانهای سفید

همچنین برخی میوه ها نظیر سیب ، هویج ، کرفس و گلابی ترشح بیشتر بزاق را تحریک می کنند و به سفید ماندن دندان های شما کمک می کنند . همچنین آدامس های فاقد شکر نیز به همین روش به شما یاری خواهد رساند. همچنین نخ دندان روزانه نیز به شما کمک شایانی خواهد کرد .

دندانهای سفید 

سعی کنید سالی یک بار جهت چک آپ به دندان پزشک خود مراجعه نمایید و وی می تواند روش هایی برای سفید تر شدن دندان های شما پیشنهاد کند .

منبع : وب سایت دکتر باقری

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۶

مخالفم + ۱


دانستنیهای پزشکی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.