دنیامالی: ۵۰ روز سکوت کرده ام اما تا دوباره رییس نشوم به لندن نمی روم/ سجادی فراتر از بحث های بین المللی فرمایش می کند

رییس بر کنار شده فدراسیون قایقرانی می‌گوید اقدام وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ورزش ایران به عنوان یک رفتار غیر حرفه‌ای ثبت می‌شود و مسببان این اتفاق در ورزش ایران جایی نخواهند داشت.احمد دنیا مالی می گوید: دو ماه از برکناری روسای فدراسیون‌ها گذشته و افکار عمومی دقیقا متوجه تصمیمات غلط وزارتخانه شده است. نکته خیلی برجسته این است که وقتی من یک دلیل برای برکناری‌ام خواسته‌ام، وزارت ورزش و جوانان هیچ توضیحی نداشت. زمانی که آقای عباسی به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد، طبق رویه مدیریتی ملاقاتی را با او داشتم و گفتم هر زمانی که حس کردی نمی‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم، با یک پیغام به من اطلاع دهید که در این صورت قول می‌دهم بدون هیچ حاشیه‌ای کنار بروم. همه کسانی که کار من را در طول هشت سال گذشته دیده‌اند، می دانند که فدراسیون قایقرانی قبل از حضور من بسیار پرتنش بود. حداقل این که ما در فدراسیون هیچ حاشیه‌ای نداشتیم و یک روند اصولی و رو به جلو پیش گرفته بودیم.

شرط اساسی من با آقایان، بازگشتم به عنوان مسئول فدراسیون قایقرانی است
وی با اشاره به تعریف و تمجید حمید سجادی در مجمع سال گذشته قایقرانی از این رشته و مدیریت آن گفت: اواخر اسفند در جلسه مجمع فدراسیون قایقرانی آقای سجادی گفت که فدراسیون قایقرانی از بهترین فدراسیون‌هایی است که بر اساس برنامه پیش می‌رود و ما را نسبت به سایر فدراسیون‌ها سرآمد دانست. ما در تمام حوزه‌های مختلف در شاخص‌هایی که توسط بخش کارشناسی ورزش تعریف شده از جمله قهرمانی، توسعه، آموزش و کار علمی جزو دو، سه فدراسیون برتر بودیم، پس به یک باره چه اتفاقی افتاد که دوستان چنین بی‌تدبیری می‌کنند؟! دوستان فضای ورزش را ملتهب کردند واین التهاب به همه جای ورزش سرایت کرده است. آقایان به دنبال حل این موضوع نیستند. به من گفته‌اند که به عنوان همراه کاروان قایقرانی به المپیک بروم که همین جا اعلام می کنم، تا زمانی که به سر کار بر نگردم، هیچ همراهی را قبول نمی‌کنم. شرط اساسی من با آقایان، بازگشتم به عنوان مسئول فدراسیون قایقرانی است. با توجه به این که یک سال و نیم از مسئولیتم باقی مانده است.
 

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کانو با اشاره به ۵۰ روز سکوتش ادامه داد: اگر من ۵۰ روز سکوت کردم، فقط به این خاطر است که فضای المپیک پرتنش نشود. من تعامل خوبی با مسئولان ورزش داشتم. دوستان بر خلاف حرف‌های که به من می‌زدند هر چه که می‌خواستند مطرح می‌کردند. من در آینده نزدیک بحث مفصلی دارم و بسیاری از ناگفته‌ها را بازگو می‌کنم تا مردم از مسایلی که آقایان ایجاد کرده‌اند، مطلع شوند. به نظر می‌آید که دوستان در مدیریت ورزش که باید اینجا مدیران کمیته ملی المپیک را مستثنی کرد، به دنبال تخریب کردن و ایجاد تنش هستند که اصلا به نفع کشور نیست. همه کسانی که به من توصیه می‌کردند تا به فکر ورزش کشور باشم، باید این توصیه‌ها را به مسببان بکنند که باعث ایجاد فضای پرتنش شدند.
 

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که بعد از المپیک به این مقوله به طور اساسی بپردازند
رییس برکنار شده فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که در نشست شما با وزیر ورزش و جوانان چه گذشت؟ تصریح کرد: جلسه با وزیر بسیار خوب بود، فکر می‌کردم که پس از این جلسه اتفاقات خوبی رخ دهد و همدلی و همراهی به وجود آید تا آسیب وارده به ورزش ترمیم شود، ولی متاسفانه عباسی بعد از بازگشت از سفرش هیچ تلاشی برای برگزاری جلسه دوم نکرد. ما می‌توانستیم شرایط قابل قبولی را برای کشور ایجاد کنیم، ولی عملا دیدیم که اتفاقی نیفتاد. متاسفانه حتی آقایان نشستی گذاشتند و برخی از روسای هیات‌ها زمان گرفتند و از من دفاع کردند و معترض شدند که چرا برکنار شدم. علیرغم اعتراضات، دبیر هیات خوزستان همان روز برکنار شد. این نشان می‌دهد که دوستان به دنبال فرصت سوزی هستند و موضوع تعلیق را جدی نگرفته اند. امیدوارم که کاروان ایران در لندن نتایج بسیار خوبی را بگیرد. این بحثها بعد از المپیک ادامه خواهد داشت و اگر وزارتخانه تدبیر نکند، ما این تلاش‌ها را ادامه خواهیم داد.
 

دنیا مالی با بیان این ادعا که تمام مشکلات امروز ورزش به دلیل سوء مدیریت معاون ورزشی وزارتخانه است، مدعی شد: همه مشکلاتی که امروز در ورزش ایران به وجود آمده است به خاطر سوء مدیریت سجادی با حمایت وزیر ورزش و جوانان است. یک معاون نمی‌تواند کاری کند که مافوقش با آن موافق نباشد. این بحث به آن بر می‌گردد که دوستان مشکل را ایجاد کردند و آن وقت دیگران را تحت فشار قرار می‌دهند. در مورد من هم باید بگویم که تسلیم نمی‌شوم. به هیچ وجه این طور نیست. این یک تفکر اشتباه است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. علیرغم تبعات مقطعی برای ورزش اعتقاد دارم که می‌توان از این فضا استفاده کرد. من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که بعد از المپیک به این مقوله به طور اساسی بپردازند. این موضوع بسیار مهم است. ما یکسری خلا‌های قانونی در کشور داریم که منطبق بر قوانین جهانی و منشور المپیک نیست. وقتی قوانین فدراسیون جهانی را می پذیریم باید آن را در رفتارمان حاکم کنیم. بنابراین اگر کسی را مجمع انتخاب می‌کند باید همان مجمع او را برکنار کند.
 

وی با تاکید بر این که اگر وزارت ورزش و جوانان دلیل قانع کننده ای برای برکناری دارد، تمایلی برای ادامه همکاری ندارم، افزود: اگر دلیل قانع کننده ای باشد فدراسیون‌های جهانی می پذیرند. ما چند دلیل نخواستیم، فقط یک دلیل بیاورند. من بینانگذار رشته‌هایی مانند روئینگ، بادبانی و دراگون بوت هستم که در ایران وجود خارجی نداشت. ما در روئینگ دو بار قهرمان جهان شدیم. وقتی می‌‌خواهند که یک نفر را برکنار کنند، حداقل یک تشکر شفاهی از او می‌کنند یا این که صدایش می‌کنند و برایش دلیل می‌آورند. قبلا گفته‌ام که اگر من‌را نمی‌خواهید استعفاء می دهم، اما برکناری منطبق بر اخلاق نیست. شما وقتی می‌خواهید منشی خود را هم بردارید، صدایش می‌زنید و به او اطلاع می‌دهید. من هشت سال رییس فدراسیون قایقرانی ایران بودم و کار کرده‌ام و نباید این طور با من برخورد می‌کردند.
 

رییس بر کناره شده فدراسیون قایقرانی درباره نشست چهار ساعته که روز گذشته با رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: علی آبادی و افشارزاده نماینده وزارتخانه نیستند. کمیته‌ شخصیت حقوقی دارد. اعضای هیات اجرایی و کمیته ملی المپیک تلاش کردند تا شرایط را به وضعیت قابل قبولی برگردانند. به نظر می‌آید آقایان به حرف‌هایی که زدند و نامه های کمیته‌ بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی توجهی نکردند و کار خودشان را می‌کنند. این دوستان قوانین و منشور المپیک را نمی‌شناسند، اگر می‌دانند هم بی توجه هستند. این مساله تبعات سنگینی در حوزه بین‌المللی دارد.دنیا مالی در پاسخ به این سوال که چه خواسته ای دارد، تاکید کرد: من درخواست خاصی ندارم. آقایان درباره من رفتار غیر قابل قبولی داشتند . باید از قانون تمکین کنند، قانون می‌گوید کسی که با مجمع انتخاب شده باید با مجمع برکنار شود. بنابراین من بنابراین طبق قوانین جهانی منشور المپیک و نامه های متعدد فدراسیون جهانی رییس قانونی فدراسیون ایران هستم.
 

من به دنبال “همراه بودن” در فدراسیون قایقرانی نیستم

دنیا مالی در پاسخ به این پرسش که شایعه شده شما پذیرفته اید به عنوان سرپرست یا همراه قایقرانی به المپیک بروید، آیا صحت دارد، تصریح کرد: من می گویم تا به فدراسیون بر نگردم و مسئولیتی نداشته باشم، چطور می‌توانم سایر مسئولیت‌ها را بپذیرم. زمانی می توانی مسئولیت بپذیری که جایگاه حقوقی داشته باشی. از نظر وزارت ورزش و جوانان من برکنار شده‌ام و این که همراه یا سرپرست تیم اعزام شوم، قابل قبول نیست. با توجه به موقعیت ممتازی که در فدراسیون جهانی دارم، آی دی کارتم نیز آماده و شرایط حضورم به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کاملا فراهم است، حتی من می‌توانم با خودم یک میهمان به المپیک ببرم که حسن تیمورتاش را به عنوان مدیر فدراسیون و مشاور روابط بین‌الملل به لندن خواهم برد. این احترامی است که در خارج از کشور بر اساس چارچوبهای قانونی برای ما می‌گذراند. بنابراین من نیازی ندارم که آقایان تصمیم بگیرند به عنوان سرپرست یا همراه به المپیک بروم.دنیا مالی با تاکید بر این که برخورد وزارت ورزش و جوانان یک رفتار سطح پایین است، خاطر نشان کرد: من به دنبال “همراه بودن” در فدراسیون قایقرانی نیستم. اکنون روادید و آی دی کارتم برای المپیک آماده است. اگر می‌‌خواهند مشکل را حل کنند باید اساسی به آن بپردازند. پیشنهاد همراه یا سرپرست در حد آسپرین هم نیست. می‌‌خواهند با یک مسکن کوچک موضوع را حل کنند! فقط به دنبال این هستند که المپیک تمام شود. من تلاشم را می‌کنم که قایقرانان مشکلی برای حضور در المپیک نداشته باشند. حضور ورزشکاران جدا از مساله من است. با وجود این که فدراسیون جهانی نامه زده و اعلام کرده که المپیکی‌ها تعلیق هستند.
 

تلاشم را می‌کنم که قایقرانان مشکلی برای حضور در المپیک نداشته باشند

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کانو در واکنش به این اتهام که خودش دنبال تعلیق قایقرانی بوده است یا خیر، خاطر نشان کرد: من قطعا نمی گذارم برای قایقرانان مشکلی ایجاد شود. من همه تلاشم را می‌کنم که ورزشکاران لندن بروند .وی در واکنش به اظهار نظر اخیر سجادی مبنی بر این که تعلیق برطرف شده و همه دیدند که حرف ما درست بوده نه حرف آنها، تصریح کرد: سجادی فراتر از بحث‌های بین‌المللی فرمایش می‌کند! مشکل ما این است که سجادی بعد از این که از حوزه ورزش قهرمانی خارج شد، مسئولیتی به این بزرگی گرفت. سجادی اگر قبل از این مسئولیت، مسئولیت مناسب‌تری را می‌گرفت، می توانست تجربه لازم را کسب کند و بهتر از این‌ها عمل کند.دنیامالی در پاسخ به این پرسش که اتهام‌های زیادی مبنی بر این که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهید، به شما نسبت داده می‌شود، چه پاسخی برای این اتهام دارید؟ خاطر نشان کرد: من این موضوع را به قضاوت مردم می گذارم تا ببینند که چه کسی منافع ملی را تحت تاثیر قرار داده است. کسانی که نزدیک المپیک به صورت غیر کارشناسانه یک رییس فدراسیون را بر کنار و تنش ایجاد می‌کنند، آیا منافع ملی را زیر پا نگذاشتند؟ در حالی که من ۵۰ روز سکوت کردم، آقایان از هر تریبونی استفاده کردند و اتهام زدند، اما من هیچ پاسخی ندادم. آیا من منافع ملی را تحت تاثیر قرار دادم یا آنها؟ بدانند که کارشان در تاریخ ورزش به عنوان یک رفتار غیر حرفه‌ای ثبت می‌شود و مسببانش در ورزش ایران جای نخواهند داشت.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.