دنیای دیجیتال را دوستدار محیط زیست کنید

۱۲م دیماه ،

فاوانیوز: فرقی نمی‌کند گوشی هوشمند داشته باشید یا تبلت، لپ تاپ یا دوربین دیجیتال؛ هر چه مدت طولانی‌تری از یک دستگاه دیجیتال استفاده کنید، برای محیط زیست بهتر خواهد بود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از همشهری آنلاین از مجله رایانه‌ای آلمانی c’t ؛ عواملی که بر طول عمر یک دستگاه دیجیتال اثرگذار است، متنوع است: از توانایی تعویض باتری بگیرید تا امکان افزایش حافظه یا امکان روزآمدسازی تعداد بسیاری از نرم افزارها، تضمینی برای افزایش عمر این دستگاه‌هاست.

لپ تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های معمولی برای محیط زیست بهترند، چون مصرف برق کمتری دارند. در همین حال، چاپگرها و نمایشگرها اغلب دارای برچسب کیفیت می باشند که بهره‌وری در مصرف انرژی و سطح اندک مواد سمی به کار رفته در تولیدشان را تضمین می‌کند.

انتقاد کارشناسان این است که این امر کمتر برای لپ تاپ‌ها، رایانه‌های میزی یا تبلت‌ها اتفاق می‌افتد. چنین برچسب‌هایی برای گوشی‌های هوشمند هم در نظر گرفته نشده است.

ایده خوبی که می‌تواند سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود، از برق کشیدن دستگاه‌های تشنه انرژی هنگام استفاده نکردن از آنهاست. در غیر این صورت، رایانه‌های میزی قدیمی، بسته به مدل‌شان، ممکن است بین ۲ تا ۱۵ وات برق در زمان آماده‌باش (استندبای) مصرف کنند.

در واقع، بعضی روترهای وای-فای، پروژکتورها و چاپگرهای لیزری هنگام آماده‌باش بیش از ۱۰ وات برق مصرف می‌کنند. بعضی از تلویزیون‌های پلاسما هم تا ۲۰ وات برق مصرف می‌کنند. اما لازم نیست در مورد برق مصرفی لپ‌تاپ‌ها یا گوشی‌های هوشمند نگران باشید.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.