دنیای فشن چه کسانی را ثروتمند می کند؟

گردآوری شده توسط گروه موفقیت ممتاز نیوز

هر وقت شما شلوار جین می خرید، کتانی می خرید یا عینک آفتابی می خرید، این فشن دوستان پولدارتر می شوند.

برنار آرنو (Bernard Arnault)

کمپانی: LVMH

۱۶٫۵ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

پدر آرنو از ساخت و ساز ثروت کوچکی دست و پا کرده بود و برنار در سال ۱۹۸۵ با جور کردن ۱۵ میلیون دلار توانست کریستین دیور را بخرد. امروزه ثروتمندترین مرد فرانسه چند برند معروف را کنترل می کند. او همچنین شرکت کشتی سازی Princess Yachts، یکی از قدیمی ترین سازندگان قایق و کشتی های تفریحی لوکس را تابستان قبل خریداری کرد. پسرش، آنتوان و دخترش دِلفین، اعضای هیئت مدیره LVMH می باشند.

نکته: همه تخمین های دارایی خالص اشخاص این لیست از زمان انتشار یافتن آن در مارس ۲۰۰۹ توسط فوربس بدست آمده اند.


فیلیپ نایت (Philip Knight)

کمپانی: نایکی

۸٫۲ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

نایت در سال ۱۹۶۴ این کمپانی تولید کفش و کتانی را تأسیس کرد. امروزه این کمپانی بزرگترین کمپانی تولید کتانی در دنیاست. در سال مالی ۲۰۰۸ میزان فروش آن ۱۸٫۶ میلیارد دلار بوده است.


فرانسوا پینو و خانواده (Francois Pinault & Family)

کمپانی: PPR

۷٫۶ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

او سهامدار عمده گروه کالاهای تجملی PPR (پینو-پرنتان-رُدوت) است که شامل برندهایی همچون گوچی، ایو سن لوران و پوما می گردد. این گروه برندهای مقرون به صرفه تری هست. او کلکسیون هنری شخصی بسیار گسترده ای نیز دارد.


خانواده فیشر (Fisher Family)

کمپانی: GAP

۴٫۹ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

دوریس و دونالد فیشر فروشگاه موسیقی و شلوار جین GAP را در سال ۱۹۶۹ در سانفرانسیسکو تأسیس کردند که در سال ۱۹۷۶ عمومی شد. آنها در سال ۲۰۰۴ کنترل این شرکت و نیمی از سهام آن را به پسرانشان جان، رابرت و ویلیام واگذار کردند. این کمپانی در نظر دارند تعدادی از ۳۱۰۰ فروشگاه خود را ببندد و فروشگاه های تازهی باز کند. از سال ۲۰۰۴ فروش ۱۵٫۸ میلیارد دلاری آن حدود ۲٫۵ درصد کاهش داشته است. دوریس و دونالد یک کلکسیون بزرگ از هنر معاصر دارند.


رالف لورن (Ralph Lauren)

کمپانی: Polo Ralph Lauren

۳ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

این کارشناس پوشاک اولین کارش را در برادران بروکز آغاز کرد، سپس دانشکده تجارت را ترک کرد و برای طراحی کراوات در سال ۱۹۶۷ به Beau Brummel پیوست. اواخر همان سال با ۵۰ هزار دلار Polo را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۹۴ او ۲۸ درصد از شرکتش را به قیمت ۱۳۸ میلیون دلار به گلدمن ساکس فروخت و سه سال بعد معروف شد. امروزه طراحی های کلاسیک او شامل پوشاک، چمدان، مبلمان، عطر و ادکلن و ساعت مچی زنانه و مردانه می گردد.


جیمز جانارد (James Jannard)

کمپانی: Oakley

۲٫۲ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

مؤسس عینک آفتابی های اوکلی که همیشه عاشق فیلمسازی و عکاسی بود سعی کرد از طریق ساخت عینک آفتابی های تازه ثروتمند شود. او در سال ۲۰۰۵ Red Digital Cinema را تأسیس کرد و این شرکت برای اولین بار دوربین های دیجیتال سینمایی را به قیمت های مناسبی به مردم می فروخت. کارگردانان نخبه هالیوود از جمله پیتر جکسون (ارباب حلقه ها)، استیون سودربرگ (Ocean’s Eleven) با استفاده از تجهیزات این شرکت سر صحنه کار کردند. او که ۳۲ سال از عمرش را صرف توسعه فناوری عینک های پیشرفته کرد، حالا عینک هایی تولید می کند که حتی در برابر گلوله تفنگ نیز مقاومند.


لزلی وکسنر (Leslie Wexner)

کمپانی: Limited Brands

۱٫۷ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

وکسنر که از مدرسه حقوق اوهایو ترک تحصیل کرد در سال ۱۹۶۳ با وام ۵ هزار دلاری از خاله اش، فروشگاه پوشاک ورزشی بانوان باز کرد. او شرکتش را در سال ۱۹۶۹ عمومی کرد. حالا شرکت او صاحب برندهای Victoria’s Secret، Bath & Body Works، C.O. Bigelow، La Senza، White Barn Candle و Henri Bendel است. او در سال ۲۰۰۷ هفتاد و پنج درصد از سودش به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار را به برند اکسپرس فروخت تا بیشتر بر روی لباس زیر و محصولات آرایشی و زیبایی تمرکز کند.


جیم دیویس و خانواده (Jim Davis & Family)

کمپانی: New Balance

۱٫۶ میلیارد دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

شرکت New Balance Arch در سال ۱۹۰۶ تأسیس شد تا مشکلات ارتوپدیک پا را حل کند. دیویس در روز ماراتن بوستون سال ۱۹۷۲ این شرکت را خرید. این شرکت که حالا با ورزشکاران دست اول قرارداد تبلیغاتی می بندد، بر روی محصولات عملکردی و راحتی برای دوندگان حرفه ای تمرکز کرده است. در سال ۲۰۰۷ فروش آن از ۱٫۶ میلیارد دلار بیشتر شد. این شرکت ۲۵ درصد از کفش ها و کتانی هایش را در ایالات متحده تولید می کند و محصولات خود را به تجهیزات ورزشی (لاکراس، هاکی و فوتبال) گسترش داده است.


ریچارد ای. هین (Richard A. Hayne)

کمپانی:  Urban Outfitters

۹۵۰ میلیون دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

بعد از آنکه در ماه مارس ارزش سهام Urban Outfitter حدود ۵۵ درصد بین ماه مارس و آگوست افت داشت، از لیست میلیاردرها حذف شد. و از ماه مارس به بعد با رقابت بازاری دوباره رده خود را در این لیست بدست آورد. این کمپانی با داشتن برندهایی همچون Urban Outfitters، Free People و Anthropologie و فروشگاه باغبانی معروفی مانند Terrain، محصولاتی برای میانسال ها و زنان حومه شهر با درآمد کم تولید می کند.


راجر وانگ (Roger Wang)

کمپانی: Golden Eagle Retail Group

۸۰۰ میلیون دلار

میلیاردرهای دنیای فشن

وانگ بعد از مهاجرت به آمریکا در سال ۱۹۷۱مدیر داروخانه Thrifty در لوس آنجلس شد. تحصیلات او شامل مطالعه فرهنگ چینی در تایوان، فوق لیسانس مدیریت بازرگانی در لوئیزیانای جنوب شرقی می گردد. او در سال ۱۹۹۲ شرکت Golden Eagle Retail Group را تأسیس کرد و در سال ۲۰۰۶ آن را عمومی کرد. امروز بیشتر ثروت او به این شرکت وابسته است، زیرا بیشتر سهام آن مال اوست. او در ماه مارس در لیست میلیاردرهای فوربس نبود، ولی در حال حاضر بعد از بالا رفتن ارزش سهام شرکتش به اندازه ۱۱۵ درصد بیش از ۱ میلیارد دلار ثروت دارد.


مجله اینترنتی ممتاز | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.