دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، آغازی برای یک رویش

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۳:۲۹:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

حضور مدیران فرهنگی و ادیبان سراسر کشور در ارومیه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره صبح فردا، ۲۶ تیر ماه حضور با مدیران فرهنگی-هنری و شاعران و نویسندگان جوان و پیشکسوت سراسر کشور در فرهنگسرای جوان ارومیه کار خود را آغاز می کند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   این رویداد بزرگ ادبی کشور در دو روز ۲۶ و ۲۷ تیر ماه برپا خواهد بود و در آن اختتامیه این مراسم برگزیده گان جوان شعر و داستان کشور معرفی می شوند.
مراسم افتتاح دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ساعت ۹:۳۰ دقیقه در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار می شود.
بر اساس این گزارش پس از آیین افتتاحیه، سه کارگاه تخصصی «شعر»، «قصه» و «ادبیات کودک و نوجوان» با حضور استادان مجرب این رشته ها برای شاعران و نویسندگان جوان برپا خواهد شد.
برگزاری سه کارگاه تخصصی دیگر، «عصر شعر»، «عصر داستان» و «کارگاه سیمرغ» در روز نخست، از دیگر برنامه های دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره است.
بر همین اساس روز نخست دهمین جشنواره جوان سوره (۲۶ تیر ماه) با بازدید شاعران و نویسندگان دعوت شده به این جشنواره، از ساحل خشکیده ارومیه و دهکده ساحلی «چی چست» پایان می یابد.
کارگاه تخصصی «سیر ترجمه در ادبیات پس از انقلاب اسلامی» صبح روز دوم  این جشنواره (۲۷ تیر ماه) برگزار می شود و شاعران و نویسندگان و مترجمان کشورمان به بررسی اوضاع ترجمه در زبان فارسی می پردازند.
بازدید از اماکن تاریخی و مناطق گردشگری ارومیه از دیگر برنامه های جانبی دهمین جشنواره شعر و داستان جوان است که بعد از ظهر روز دوم (۲۷ تیر ماه) صورت می گیرد.
آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره ساعت ۱۹ تا ۲۱ در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و این رویداد ادبی بزرگ کشور برگزیدگان و تقدیر شدگان خود را می شناسد.
یادآور می شود در مدت کوتاه فراخوان ۲۱۰۰ اثر به دبیر خانه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره راه یافتند و از این آثار ۱۶۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند؛ از بین این آثار نیز ۳۰ اثر در رشته های مختلف به عنوان آثار برگزیده جشنواره معرفی خواهد شد و شاعران و نویسندگان آن ها در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرند.
لازم به ذکر است حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره را با موضوعات و محورهای «اخلاق و خانواده»، «دفاع مقدس»، «بیداری اسلامی» و «فرهنگ و تمدن و عدالت و پیشرفت» در بخش آزاد و موضوع «انقلاب اسلامی » در بخش ویژه برگزار کرده است.
همچنین گفتنی این جشنواره در رشته های «داستان کوتاه بزرگسال» ، «داستان کوتاه کودک و نوجوان»، «شعر کودک و نوجوان»، «شعر آزاد» و «شعر کلاسیک» برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۵۲۹۲۴۸۹۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.