دهمین اجلاس پیر غلامان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دهمین اجلاس پیر غلامان حسینی ۱۶ تا ۱۸ آبانماه در سطح بین‌المللی و با مشارکت استانداری اردبیل و معاونت صدا و سیما در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دراردبیل، مقصود جوادی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این اجلاس را معرفی و ترویج عشق iبه اباعبدالله‌الحسین (ع) عنوان و تصریح نمود: شش دوره از این اجلاس در تهران و سه دوره نیز در سایر استانها برگزار شده بود.

قائم مقام صدا وسیمای مرکز اردبیل ادامه داد: مداحانی که سنشان از ۷۰ سال بیشتر است، iبه عنوان پیرغلام شناخته می‌شوند و از آنان تجلیل می‌شود.

وی با یادآوری اینکه بعضی مسائل عزاداری هم در نشست‌های علمی این اجلاس بحث می‌شود، افزود: امید می‌رود با برگزاری این اجلاس عشق iبه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در سطح بین‌المللی منعکس شود.

جوادی از حضور ۳۰ کشور دنیا در این اجلاس خبر داد و افزود: در این اجلاس ۱۵ برگزیده داخلی و ۱۵ برگزیده خارجی معرفی و ۵ نفر نیز از استان اردبیل تقدیر و تجلیل می‌شوند.

وی گفت: نمایندگانی از کشورهای نیجریه، آلبانی، کویت، عراق، افغانستان، آلمان، مصر، هندوستان، پاکستان، بنگلاش، آذربایجان، ترکیه، اندونزی، تاجیکستان، اوکراین و … دراین اجلاس حضور دارند.

وی یادآور شد: یک چهره ویژه اجلاس نیز از استان اردبیل انتخاب می‌شود.

جوادی در ادامه از گشایش نمایشگاه تعزیه خبر داد و افزود: همزمان با برگزاری این اجلاس، نمایشگاه تعزیه نیز درنگارخانه خطایی اردبیل افتتاح می‌شود.

وی در پایان از تهیه زندگی‌نامه استاد شاهی، حاج باقر تمدن و نوری نیز خبر داد و افزود: زندگینامه برگزیدگان اجلاس نیز تهیه و iبه صورت مستند در اختتامیه این اجلاس در قالب کلیپ پخش خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.