دهمین المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تهران آغاز شد

untitled-28.JPG

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه استقبال دانشجویان از المپیادهای ورزشی روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در المپیاد ورزشی دوره گذشته ۲۴۵۰ نفر بود که این میزان با افزایش ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان در دهمین المپیاد دانشجویی به ۳۱۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا کوشکی در نشست خبری دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجموعه ورزشی شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود این المپیاد در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شود، افزود: به دلیل شرایط روحی متشنج و نگران کننده مردم تبریز با وقوع زلزله آذربایجان و کمبود امکانات این دانشگاه در آغاز سال تحصیلی برگزاری این المپیاد به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ۱۰ رشته ورزشی سه دوره‌ای برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشته‌های فوتبال، تکواندو و کشتی در دور اول، رشته‌های تنیس روی میز، بدمینتون، کاراته، دوومیدانی و تیراندازی در دور دوم و در نهایت رشته‌های والیبال، بسکتبال، شطرنج و شنا در دور سوم برگزار می‌شود.

کوشکی در خصوص برنامه‌های جانبی این دانشگاه برای شرکت‌کنندگان المپیاد، اظهار کرد: بازدید و برگزاری برنامه‌های ورزشی همگانی در داخل خوابگاه‌ها از جمله برنامه‌های جانبی است که توسط کمیته‌های فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه برای دانشجویان شرکت‌کننده تدارک دیده شده است.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وضعیت دانشجویان دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور در کسب رتبه‌های قهرمانی ملی را مطلوب توصیف کرد و گفت: اگرچه دانشجویان علوم پزشکی در کسب رتبه‌های قهرمانی ورزشی کشور وضعیت مطلوبی دارند، اما به دلیل اینکه استعدادهای برتر ورزشی جذب دانشکده‌های تربیت بدنی و دانشگاه‌های غیر پزشکی کشور می‌شوند، جایگاه این دانشجویان در کسب قهرمانی‌های ملی و آسیایی بهتر از دانشجویان پزشکی است.

وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان در این المپیاد ۳۰ درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در المپیاد ورزشی دور گذشته، ۲۴۵۰ نفر بود که این میزان با افزایش ۳۰ درصدی به ۳۱۰۰ نفر رسیده است.

سرانه ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران تا سقف ۴۰ هزار تومان افزایش یافت

در ادامه این نشست دکتر محمدعلی محقق معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش اعتبار ۴۰ هزار تومانی ورزش کارکنان این دانشگاه خبر داد و افزود:‌خوشبختانه امسال برای اولین بار جدا از اعتبارات تربیت‌بدنی دانشجویان و کارمندان دانشگاه، یک سرانه ۴۰ هزار تومانی برای ورزش هر یک از کارکنان دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری المپیادهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه المپیادهای ورزشی نظیر المپیادهای علمی در مدت زمان خاصی برگزار می‌شود، اما تلاش دانشجویان به مدت یک سال برای شرکت در این مسابقات می‌تواند نشان از اهمیت ورزش و گسترش فرهنگ ورزش در بین دانشجویان باشد.

محقق در پایان، تحصیل، تهذیب و ورزش را از مولفه‌های دانشجویان نخبه و جوانان برشمرد و افزود: اینکه مسوولان کشور ورزش را هم‌طراز با تحصیل و تهذیب دانشجویان قرار می‌دهند، می‌تواند نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت بالای ورزش در بین دانشجویان و دانشگاهیان باشد.

به گزارش ایسنا دهمین المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از روز گذشته ۲۶ مهر با شرکت ۳۱۰۰ دانشجوی پسر در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.