دهمین جشنواره بین المللی امام رضا در ۱۸۶ نقطه از جهان

دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با ۴۸۸ برنامه در ۳۱ استان کشور و ۴۰۰ برنامه در ۱۸۶ نقطه از جهان از ۲۸ شهریور تا هفتم مهرماه سال جاری برگزار می‏شود. سید جواد جعفری دبیر دهمین جشنواره بین المللیی رضوی با بیان این مطلب گفت: این جشنواره با ۸۸۸ برنامه به نیت امام هشتم در بخش‎های مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، ویژه، سینمایی، مطبوعاتی و رسانه‏های دیجیتال برگزار می‏شود که ۱۴ استان مجری برگزاری با موضوع فرهنگی، ۱۳ استان موضوع علمی پژوهشی، ۱۳ استان موضوع هنری، ۵ استان موضوع سینمایی، ۲ استان موضوع مطبوعاتی و رسانه‏های دیجیتال و ۸ استان موضوع کودک و نوجوان هستند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره در سالروز حضرت معصومه (س) در قم و مراسم اختتامیه همزمان با سالروز ولادت امام رضا در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

جعفری ادامه داد: بخش بین المللی جشنواره در ۴۸ کشور و ۱۸۶ نقطه از جهان با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‏شود.وی اضافه کرد: سایر بخش‏های این جشنواره شامل بزرگداشت ۱۵۰ امامزادگان، بزرگداشت قدمگاه‏های امام رضا، دانشگاهیان با محوریت ۱۱ دانشگاه اصلی کشور، نمایشگاه، بخش عمومی جشنواره با ۱۸۲ برنامه با موضوعات فرهنگی، هنری، سینمایی و نمایشگاهی در استان‏های مختلف کشور است.

دبیر دهمین جشنواره بین المللی امام رضا افزود: بخش فرهنگی ورزشی با همکاری وزارت ورزش و جوانان برگزار می‎شود که مسیر هجرت امام رضا از خاک شلمچه تا مشهد مقدس است. وی ادامه داد: در بخش روستایی برای هر استان ۵ روستای محوری را مشخص کردیم و مورد دیگر جشن‏های دهه کرامت است که شامل سامان‏دهی جشن‏های مردمی است. جعفری تصریح کرد: به علت تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه‏ای در شلمچه به منظور استقبال و یادروز امام رضا و یادمان شهدای ۸سال دفاع مقدس در دروازه ورودی برگزار می‎شود.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.