دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امروز شنبه ۸ مهر با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مسئولان استان آذربایجان شرقی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که ساعت ۱۳ آغاز شده بود، ساعت ۱۴:۳۰ پایان یافت و این رویداد بین‌المللی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

امسال حدود ۱۰۰۰ ناشر که عمدتاً ناشران داخلی هستند، در ۷۵۰ غرفه محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز مستقر شده‌اند و بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

در این دوره از نمایشگاه کتاب تبریز ۷۰۰ میلیون تومان یارانه کتاب برای خریداران یار مهربان در نظر گرفته شده است.

کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۰ درصد تخفیف از سوی ناشران (مجموعاً ۴۰ درصد تخفیف) به مخاطبان ارائه می‌شود.

امسال همچنین با توجه به اهانتی که اخیراً به ساحت پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته، بخشی ویژه پیامبر اسلام در نمایشگاه کتاب تبریز برپا شده است.

یکی از نکات قابل توجه در دهمین دوره نمایشگاه مذکور این است که بنا بر تصمیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت کار نمایشگاه تغییر کرده و در واقع کاهش یافته است؛ امسال ساعت فعالیت نمایشگاه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ است.

دلیل این مسئله کمبود بودجه برای ارائه سرویس نهار به غرفه‌داران عنوان شده است.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که امروز شنبه ۸ مهر آغاز به کار کرد تا پایان ساعت کاری جمعه هفته جاری ۱۴ مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز دایر است. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.