دهک‌های پایین جامعه نیازمند “طرح ویژه مسکن” می باشند/کاهش ۳۰ درصدی “قیمت مسکن”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش ۳۰ درصدی مسکن خبرداد و گفت: اقشار کم درآمد جامعه نیازمند طرح ویژه برای مسکن خود می باشند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جزئیات وام مسکن ۶ برابر ودیعه بررسی نشد گفت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه آینده دیدار با اعضای کمیسیون عمران آخرین وضعیت و جزئیات این طرح را به مجلس ارائه می کند.

وی ادامه داد: هر دولتی باید برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد برنامه‌ریزی و طرح ارائه کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: مجلس و کمیسیون عمران برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد هیچ طرحی را به دولت تحمیل نمی‌کند.

لاهوتی با اشاره به اینکه کشور نیازمند یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی است افزود: مجلس در حال حاضر نگران مسکن دهک‌های پایین جامعه است که این امر نیازمند تدبیر ویژه است.

وی با بیان اینکه امکان پس انداز برای تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه مقدور نیست افزود: دولت باید طرح ویژه‌ای برای تک تک دهک‌های جامعه برنامه‌ریزی کند تا بتوان بازار را به ثبات برساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار داشت: دولت هنوز سیاست‌های شفاف برای دهک‌های پایین جامعه ارائه نداده است.

لاهوتی در ادامه توضیح داد: دولت می‌توانست با ساماندهی و رفع مشکلات مسکن مهر این طرح را ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: کاهش میزان تسهیلات مسکن سبب کاهش سرعت ساخت و افزایش قیمت مسکن می‌شود. 

عضو کمیسیون عمران در ادامه تصریح کرد: طرح وزیر راه و شهرسازی در خصوص ۶ برابر شدن ودیعه مسکن تاکنون شفاف‌سازی نشده و نیازمند ارائه جزئیات دقیق‌تر است.

لاهوتی در خصوص افزایش قیمت مسکن گفت: درسال‌های ۸۶ و ۹۱ بازار مسکن با افزایش کاذب قیمت مسکن مواجه شد که در حال حاضر در بخش اصلاح قیمت‌ها به سرمی‌بریم.

عضو کمیسیون عمران در ادامه افزود: بازارمسکن تاکنون ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته و تا پایان سال شاهد کاهش ۱۵ درصد دیگر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای ثبات بازار مسکن نیازمند ارائه طرح‌های ویژه و شفافی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.