ده‌نمکی سه گانه «اعدامی‌ها» را می‌سازد

به گزارش شبکه ایران، مسعود ده‌نمکی که چهارمین اثر سینمایی خود با عنوان “رسوایی” را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند قصد دارد سه گانه سینمایی با موضوع تاریخ انقلاب بسازد.
ده‌نمکی در نظر دارد سه گانه سینمایی “اعدامی‌ها” را با نگاهی به حوادث سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۸ یعنی از دوره پهلوی دوم تا یک سال بعد از انقلاب را بسازد.
به گفته ده‌نمکی این اثر یک کار متفاوت خواهد بود؛ کاری که زوایای پنهان و تاریکی از تاریخ انقلاب را روایت می‌کند و البته یک نگاه عامه پسند خواهد داشت.
کارگردان “دارا و ندار” در گفت‌وگویی مفصل با جام جم ضمن اعلام این خبر گفته است: این را هم بگویم این روایت را یک سه گانه سینمایی و یک سریال ۳۰ قسمتی در بر می‌گیرد
محمدرضا کایینی، حجت‌‌الاسلام قهرمانی (استاد دانشگاه) از جمله افرادی هستند که در گروه تحقیق با ده‌نمکی همکاری می‌کنند.
ده نمکی در بخش دیگر این‌گفت‌وگو از ساخت یک کار جدی در باره جنگ خبر داده و گفته است: یک کار سینمایی است و هدفش این است که سختی جنگ را نشان دهد که مثلا با یک تیربار هزار عراقی کشته نمی‌شود یا با یک الله‌اکبر سربازان دشمن فرار نمی‌کنند و می‌خواهم نشان بدهم جنگ برای برادرکشی و این حرف‌های ضدجنگ و دفاع مقدسی که تازگی‌ها مد شده و به خورد جوانان می‌دهند هم نبوده است. یک کار جدی برای نشان دادن مقیاس‌های واقعی جنگ به مخاطب.
وی همچنین اعلام کرده در نظر دارد یک کار سینمایی در ارتباط با تاریخ اسلام و حول محور شخصیتی در صدر اسلام بسازد.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.