ده راه برای شاد بودن

واقعیت این است که سلامت انسان از میزان شادی او تاثیر پذیر است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از بیترین؛ شادابی بیشتر سلامت بیشتری برای ما به ارمغان می‌آورد. به عبارت دیگر هرچه از تنش دوری جوییم و زندگی شادتری داشته باشیم، کمتر دچار بیماری می‌شویم. بیشتر ما وقتی با فراز و نشیب زندگی روبه رو می‌شویم از این فکر که عاقبت سختی‌ها می‌گذرند آرامش می‌یابیم. همه ما اگر بخواهیم قادر به تغییر هستیم. مسلماً برای شابودن، نقش محیط اجتماعی بسیار مهم است. پس باید اطرافیانمان را همان‌گونه که هستند بپذیریم و از قضاوت درباره آنها پرهیز کنیم. چرا که همه ما انسان‌هایی منحصر به فرد هستیم. پس تصمیم بگیرید زندگی شادی را سپری کنید و از توصیه‌های زیر کمک بگیرید:

 قدردان باشید
چیزهای زیادی هستندکه قدردانشان باشیم. هرروز به موهبت‌های زندگی خود بیاندیشید. لیستی از آنها تهیه کنیدو هر از گاهی به آن نگاه کنید تا آنها را از یاد نبرید. از کسی که برایتان غذا درست کرده، از راننده تاکسی یا دوستی که شما را به خانه رسانده، از پستچی که برایتان نامه آورده است و از کارگر شهرداری که زباله‌هایتان را جمع‌آوری می‌کند تشکر کنید. با یان کار احساس متفاوتی درون خود می‌یابید.

زیاد بخندید
همه این را شنیده‌ایم که: « خنده بر هر درد بی‌درمان دواست». بنابراین اگر لطیفه خنده‌داری بلدید آن را برای دوستان و خانواده‌تان تعریف کنید. همچنین به جنبه‌ها و نقاط بامزه در رفتار و عادات خود توجه کنید.

ورزش کنید
دویدن، پیاده‌روی تند یا شرکت در کلاس‌های ورزشی همه مفید هستند ورزش فزیولوژی بدن و ترکیبات شیمیایی آنرا تغییر می‌دهد و موجب می‌شود شخص احساس متفاوتی پیدا کند و تمرکزش افزایش یابد.

 اخبار را فراموش کنید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که روزشان را بدون آگاهی یافتن از اواضع و احوال جهان آغاز نمی‌کنند از این اشتیاق شدید دست بکشید. اخبار موجب استرس می‌شود، زیرا بیش از ۹۹ درصد آن ناخوشایند است. باور کنید شما بدون آن هم مشکلی پیدا نمی‌کنید.

 مدیریت زمان داشته باشید
همه ما در شبانه روز تعداد ساعات مشترک و در سال تعداد روزهای مشترکی داریم. اما از ارزش واقعی وقت و ضرورت هدر ندادن آن به خوبی آگاه نیستیم.
مدیریت زمان عبارت از مجموعه‌ای از قوانین است. این قوانین کمک می‌کنند وقت کمتری هدر دهیم. برای این کار ابتدا باید اهدافمان را مشخص و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. سپس باید لیست وظایف و کارهای لازم را اولویت‌بندی کنیم. با به کار بستن این مهارت‌ها می‌توانید کارهایی را که طبق لیست خود باید به صورت روزانه انجام دهید تمام کنید و به رضایت و خشنودی برسید.

 زیاد کار و تلاش کنید
کار و تلاش زیاد موجب رضایت از خود می‌شود. وقتی وظایف خاصی را به اتمام می‌رسانید احساس قابلیت و توانمندی می‌کنید و این امر باعث می‌شود درون خود احساس ارزش کنید.

 چیزهای جدید بیاموزید
یادگیری تمرین غنی‌ساز است، هرروز چیز تازه‌ای بیاموزید. یادگیری چیزهای جدید جهان وسیع‌تری فراروی شما قرار می‌دهد و در درازمدت فرصت‌های بیشتری برایتان می‌آفریند. برای نمونه از اینترنت استفاده کنید. اینترنت اطلاعات نامحدودی در اختیار ما قرار می‌دهد.

 احساسات خود را بیان کنید
بیاموزید احساسات خود را برزبان آورید. بیاموزید به اطرافیان محبت کنید و در این راه ترس را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید ترس بدترین مشاور و خطری برای سلامتی است.

 در جستجوی ارتباطات معنوی باشید
 ارتباطات معنوی آرامش درونی عمیق‌تری ایجاد می‌کنند. مدیتیشن هم از جمله ارتباطات روحی است که موجب کسب آرامش و شادی می‌شود.

به دیگران کمک کنید
 انسان با کمک کنید: انسان با کمک به دیگران احساس انرژی، شوق و رضایت می‌کند. برای کمک به دیگران داوطلب شوید. برای نمونه در انجام امور مالی به یکی کمک کنید یا هر راه دیگری که می‌توانید به جامعه کمک کنید بیابید. فراموش نکنید هرچه انرژی بیشتری به کار بندید، انرژی بیشتری دریافت می‌کنید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.