ده فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲

۸ م دیماه ،

تا چند روز دیگر دفتر سینمای سال ۲۰۱۲ بسته می‌شود. ۲۰۱۲سالی به شدت پر افت وخیز بود. تولید فیلمی با موضوع هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام در آمریکا خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و در کشورهای اسلامی به اعتراضات خیابانی و حمله به سفارت آمریکا انجامید.

روزنامه دنیای اقتصاد:تا چند روز دیگر دفتر سینمای سال ۲۰۱۲ بسته می‌شود. ۲۰۱۲سالی به شدت پر افت وخیز بود. تولید فیلمی با موضوع هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام در آمریکا خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و در کشورهای اسلامی به اعتراضات خیابانی و حمله به سفارت آمریکا انجامید.

دست‌اندرکاران سینمای آمریکا پس از واکنش مسلمانان جهان از این فیلم اعلام برایت کردند و تا مدت‌ها عوامل فیلم ناشناخته بودند.

امسال قهرمانان کتاب‌های مصور خوب تاختند. قهرمانان کتاب‌های مصور مارول در فیلم «آونجرز/انتقام جویان» ساخته جاس ودون تابستان امسال تماشاگران سراسر دنیا را مجذوب کردند و بتمن در شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ساخته کریستفر نولان علاقه‌مندان این ابر قهرمان و شخص نولان را به سالن‌های سینما کشاند هرچند که بسیار‌ها اعتقاد دارند فیلم پیشین نولان «شوالیه تاریکی» به مراتب فیلم بهتری بود و شخصیت جوکر با نقش‌آفرینی هیث لجر فقید بهترین بتمن فیلم‌های ابرقهرمانانه امسال سینمای فرانسه درخشش خوبی داشت که کلید این موفقیت از مراسم اسکار و با فیلم صامت هنرمند زده شد.

فرانسوی‌ها امسال دست نیافتنی‌ها ساخته الیویه ناکاش را دارند که پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی خارج از کشور فرانسه لقب گرفته است و زنگار واستخوان ساخته ژاک اودیار با نقش‌آفرینی ماریون کوتیار که هردو فیلم احتمالا از نامزدهای اسکار خواهند بود.

عنوان اول در رشته بهترین فیلم خارجی زبان و عنوان دوم در رشته بهترین بازیگر زن نقش اول (ماریون کوتیار). می‌شایل هانکه اتریشی نیز فیلم ستایش شده‌اش «عشق» را با حضور بازیگران فرانسوی ساخته است.

در پنجاهمین سالگرد ساخته شدن فیلم‌های جاسوسی جیمز باند «اسکای فال» ساخته سام مندس با نقش آفرینی دانیل کریگ رکورد فروش فیلم در سینمای بریتانیا را شکست. این فیلم جیمزباندی با نقش آفرینی خاویر باردم در کسوت بتمن فیلم با ستایش منتقدان هم روبه‌رو شد.

اما فهرست ده فیلم پرفروش سال به نقل از پایگاه اینترنتی باکس آفیس موجو نشان می‌دهد که تماشاگران دنیا هنوز شیفته انیمیشن‌ها و ابرقهرمانان می باشند.

۱- انتقام جویان ۶۲۳، میلیون دلار

۲- شوالیه تاریکی بر می‌خیزد ۴۴۸ میلیون دلار

۳- مسابقه هانگر ۴۰۸، میلیون دلار

۴- داستان گرگ و میش ۴۰۸میلیون دلار

۵- اسکای فال ۲۷۵میلیون دلار

۶- مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲۶۲میلیون دلار

۷- شجاع ۲۳۷میلیون دلار

۸- تد ۲۱۸میلیون دلار

۹- ماداگاسکار۳ ۲۱۶میلیون دلار

۱۰- لوراکس دکتر سئوس۲۱۴میلیون دلار 


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.