ده میلیارد تومان خسارت حوزه هنری به فیلم های امسال سینما

ممتازنیوز:

hoze-honari-3276صاحبان فیلم‌هایی که حوزه هنری از پخش فیلم‌هایشان امتناع کرد خسارات خود را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کردند…

«بهزاد ابتهاج» مشاورحقوقی سازمان سینمایی کشور در گفت و گویی درباره اعلام خسارت فیلم‌هایی که حوزه هنری حاضر به نمایش آن‌ها نشد گفت:  فیلم‌هایی که توسط حوزه هنری تحریم شدند و تعدادی از آنها نیز در زمان اکران با مشکل مواجه شدند توسط تهیه کنندگان اعلام خسارت کردند. از جمله آن‌ها فیلم‌ نامزدآمریکایی من ۳۰۰ میلیون تومان ، زندگی خصوصی ۵۰۰ میلیون، پذیرایی ساده ۸۰۰ میلیون، گشت ارشاد ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ،پل چوبی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ،خوابم می یاد ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ، من همسرش هستم ۶۰۰ میلیون ، من مادر هستم ۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان ، همه چی آرومه ۷۰۰ میلیون تومان، بی خود و بی جهت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و برف روی کاج ها دو میلیارد تومان توسط تهیه‌کنندگان برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: ماده یک قانون مسئولیت مدنی اعلام می کند هرگاه کسی بدون مجوز قانونی به حیثیت یا شهرت تجاری افراد یا به هر حق دیگری از افراد ضرری وارد کند اعم از مادی و معنوی مسئول جبران آن است. هرگاه کسی مسبب ورود ضرر شود به هر طریقی خبر یا مباشر روی آن ضرر محسوب شده و امکان اقامه دعوا خواهد داشت.

ابتهاج در ادامه توضیح داد: تهیه‌کنندگان بر اساس مستندات ارایه شده اعاده حق کردند و  اظهار نظرات حوزه هنری در سایت ها و نشریات مختلف با ذکر نام فیلم‌ها باعث شد تا کارهای ارایه شده را  مروج  فساد اخلاقی و خیانت معرفی کند که باعث آسیب به حیثیت تجاری و اعتبار معنوی سازندگان آنها شده است.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در ادامه تاکید کرد: جامعه ما دینی است و مردم توجه به رسانه ها دارند و این نوع نگاه‌ها برروی میزان مخاطبین و استقبال آن ها تاثیر می گذارد. ما خسارت تهیه‌کنندگان را به حوزه هنری اعلام کردیم و چنانجه پاسخ حوزه هنری مثبت باشد خسارت ها توسط حوزه پرداخت می‌گردد، در غیراین صورت صاحبان فیلم ها می توانند از طریق مراجع قانونی حق خود را مطالبه نماید


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.