ده نکته در خصوص پیشگیری از حوادث برای کودکان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

کارشناس امور کودکان گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت نیشابور گفت: ارتقاء سلامت کودکان از مهم‌ترین شاخصه‌‌های سطح سلامت یک جامعه است.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ عزت بادیانی،‌ کارشناس امور کودکان گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت نیشابور افزود: قرار دادن ابزار و وسایل برقی دور از دسترس کودکان و قرار دادن محافظ بر روی پریز‌های برق از راه‌های پیشگیری از سوختگی و برق گرفتگی در کودکان است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از سوانحی که ممکن است کودکان با آن مواجه شوند غرق شدن و خفگی است که برای پیشگیری از بروز آن باید اطراف استخرها و حوضچه‌ها را حفاظ قرار دهیم و شنا و قوانین ایمنی آب را به کودک آموزش دهیم.

کارشناس امور کودکان گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت نیشابور ادامه داد: برای جلوگیری از مسمومیت کودکان نیز باید همهی سموم، حشره‌کش‌ها، فرآورده‌های نفتی ،داروها، مواد شوینده، مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ‌ها و حلال‌ها را در محلی امن و دور از دید کودک قرار داد و همچنین گیاهان و گلدان‌ها را نیز باید از دسترس کودکان نوپا دور نمود زیرا خوردن بعضی از گیاهان زینتی منزل مثل دیفن باخیا منجر به مسمومیت شدید می‌شود.

بادیانی عنوان نمود: اشیاء تیز و برنده مانند قیچی را دور از دسترس کودک قرار دهید زیرا ممکن است سبب صدمات بدنی شود.

وی بیان نمود: صندلی عقب اتومبیل ایمن‌ترین محل برای کودکان در هنگام رانندگی است و همچنین باید قوانین ایمنی رفت وآمد به مدرسه و مهارت‌های ایمنی پیاده‌رو به کودک آموخته شود تا از حوادث ترافیکی جلوگیری نمود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.