ده هزار هکتار از جنگل های شمال اسپانیا طعمه حریق شد

به گزارش ایرنا، حدود یک هزار نفر از نیروهای امدادی و آتش نشانی با همکاری ۲۰ فروند بالگرد و هواپیمای آبپاش برای خاموش کردن این آتش سوزی در جنگلهای ‘کاسترو کنتریگو’ در استان لئون می کوشند، اما تاکنون نتوانسته اند آن را مهار کنند.

‘خوان ویسنته هره را’ رئیس دولت محلی ایالت ‘کاستیا و لئون’ روز سه شنبه در جریان بازدید از منطقه آتش سوزی به تلویزیون دولتی اسپانیا گفت که این آتش سوزی، ‘یک فاجعه’ و ‘جنایت بزرگ’ است که توسط برخی انسان های شرور یا نا آگاه رخ داده است.

به گفته وی، بررسی ها نشان می دهد عامل بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی ها در این منطقه، انسانی است که به صورت عمدی یا ناآگاهانه مرتکب آن می شوند.

آتش سوزی تاکنون به نقاط جمعیتی سرایت نکرده است، اما رییس دولت محلی از مردم خواست برای مهار آن و جلوگیری از خسارت های بیشتر، به حرکت درآیند و نیروهای امدادی را یاری برسانند.

حریق که یک منطقه طبیعی حفاظت شده را نیز در برگرفته، بزرگترین آتش سوزی جنگلی در طول یک دهه اخیر در ایالت کاستیا و لئون به شمار می رود.

به گفته منابع دولت محلی، جنگل های یادشده از نظر اقتصادی برای ساکنان منطقه نیز بسیار ارزشمند است، زیرا در آنها به جمع آوری صمغ کاج و قارچ های خوراکی که در تنه درختان می رویند، می پردازند.

اسپانیا امسال یکی از بدترین سال های خود را از نظر آتش سوزی های جنگلی می گذراند، به گونه ای که تاکنون حدود ۱۵۰ هزار هکتار از مراتع و جنگل های آن طعمه حریق شده است.

هفته گذشته، حریق بیش از ۲۰ درصد از مساحت جزیره زیبای گومرا در مجمع الجزایر قناری اسپانیا در اقیانوس اطلس را نیز طعمه خود کرد و موجب آوارگی هزاران نفر از گردشگران و ساکنان منطقه به مدت چندین روز شد.

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۵۱**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۹۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.