دوئل اولاند با سارکوزی

جام جم آنلاین: فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری که توانست در دور نخست، بیشترین آرای شهروندان این کشور را به دست آورد، اعلام کرد در صورت به قدرت رسیدن، درباره پیمان ضوابط تنظیم بودجه در اتحادیه اروپا تجدید نظر می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم انلاین به نقل از یورونیوز، اولاند گفت: من بار دیگر درباره پیمانی که بوسیله نامزد بازنده رقابت و رئیس دولت امضا شده است مذاکره خواهم کرد.

“من فکر می‌کنم که آگاهی درباره آنچه که اروپا پشت سر گذشته است وجود دارد. گذشته‌ای که حتی محافظه کاران هم که خودشان می گویند: امکان ندارد که این مسیر ادامه یابد؛ درگیر آن هستند. در غیر این صورت هرکسی که قدرت را در دست گیرد مردم فریب است.”

قرار است که نامزد حزب سوسیالیست، روز دوم ماه مه به مناظره با تنها رقیب خود نیکولا سارکوزی بنشیند.

سارکوزی، رئیس جمهوری کنونی فرانسه که برای دومین دور ریاست جمهوری‌اش به نمایندگی از سوی حزب «او‌ام پ» تلاش می‌کند تا اینجا با فاصله‌ای حدود یک درصد از رقیب سوسیالیست خود عقب مانده است.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: من از آقای اولاند درس نخواهم آموخت؛ کسی که طبیعی می‌داند که با ملانشون کار کند و امیدوار باشد که همراه وی دولت تشکیل دهد؛ کسی که گفته است کوبا یک دموکراسی بود و فیدل کاسترو یک دموکرات بوده است.

بر اساس یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است، دو سوم هواداران سارکوزی خواهان اتحاد حزب «او‌ام پ» با «جبهه ملی» هستند تا آرای شش میلیون و چهار صد هزار شهروند طرفدار مارین لوپن، روز ششم ماه مه به نفع آقای سارکوزی به صندوق ریخته شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.