دواتگری:تهران بر سازنده‌بودن مذاکرات کارشناسی تاکید دارد

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۶:۳۸:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه مذاکرات در سطح کارشناسی با قبول پیشنهاد ایران درحال برگزاری است، افزود: سیاست تهران استقبال از مذاکرات منطقی در سطح کارشناسی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مهدی دواتگری درباره دور بعدی گفتگوهای کارشناسان ایران با اعضای ۱+۵ در ۳ مرداد، گفت: مذاکرات در سطح کارشناسی باید به نتیجه برسد.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مذاکرات در سطح کارشناسی با قبول پیشنهاد ایران درحال برگزاری است، افزود: با توجه به بسته پیشنهادی ایران در مذاکرات مسکو، قرار شد تا ادامه مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان باشد.
وی، با تاکید بر اینکه ایران به این نتیجه رسید که گفت‌و گوهای کارشناسی لازمه سازنده بودن مذاکرات اصلی است، توضیح داد: به نظر می‌رسد تداوم مذاکرات در این سطح به شفاف‌سازی مواضع دو طرف، اثبات حقانیت ایران و پیشبرد مذاکرات اصلی منتهی شود.
نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال پاسخی به افکار عمومی و جامعه بین‌الملل است، تصریح کرد: طولانی شدن مذاکرات در سطح کارشناسی نوعی وقت‌کشی اوباما برای رسیدن به هدف انتخاباتی است.
دواتگری، ادامه داد: از آنجایی که مذاکرات در چارچوب کارشناسی شکل گرفته و تا این مرحله ذیل این گفت‌و گوها به نتایج خوبی رسیده، تداوم مذاکرات برای هر دو طرف امید بخش است.
نماینده عجب شیر با اشاره به بخشی از اظهارات سخنگوی اشتون که هدف از گفتگوهای ۳ مرداد در استانبول را کاستن از اختلافات کنونی بین طرفین و نیز پیدا کردن راه‌هایی برای پیشبرد مذاکرات دانسته بود، تصریح کرد: فضای گفت‌و گو باید منطقی و متعادل باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، سیاست جمهوری اسلامی ایران را استقبال از مذاکرات منطقی در سطح کارشناسی دانست و با بیان اینکه تهران بر مذاکرات سازنده و صادق تاکید دارد، گفت: جامعه جهانی نیز خواستار بهبود مذاکرات ایران با ۱+۵ و پایان تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی است.
سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دور بعدی گفتگوهای کارشناسان ایران با اعضای ۱+۵ در ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد)  مرداد برگزار خواهد شد.
سخنگوی اشتون هدف از گفتگوهای ۳ مرداد در استانبول راکاستن از اختلافات کنونی بین طرفین و نیز پیدا کردن راه هایی برای پیشبرد مذاکرات به جلو اعلام کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۸۳۸۵۵۲۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.