دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برگزار می‌شود

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران  – 
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) مهر‌ماه امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، این جشنواره توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری «سازمان سینمایی کشور» با رویکرد «مقاومت، بصیرت و شکوفایی» به اجرا در می‌آید.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور «تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس» و «نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان»، «تحریم اقتصادی»، «دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی»، «تروریسم» و «صهیونیسم بین‌الملل» در قالب بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه‌نویسی و چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران و نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی دیگر طراحی و پی‌ریزی شده است.

شورای سیاستگذاری این جشنواره با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگی و پاسخگویی به نیازهای تحلیلی و تئوریک در زمینه مباحث، موضوعات محتوایی معاصر و در راستای تبیین، تجزیه، تحلیل، آسیب‌شناسی هنر ، سینمای دفاع مقدس ، سینمای پایداری جهان اسلام ، نشان دادن افق نیازها و ضرورت‌ها در کنار برنامه مسابقه تولیدات، آثار سینمایی، تصویری چندین برنامه نشست و میزگرد و همایش را همزمان با برگزاری جشنواره پیش‌بینی خواهد کرد.

بزودی فراخوان و اطلاعات تکمیلی این رویداد بزرگ سینمایی ایران و منطقه اعلام می‌شود.

یازدهمین دوره این جشنواره دو سال پیش در ابعاد گسترده‌ای در ایران و هفت کشور جهان شامل: ترکیه، سوریه، لبنان، افغانستان، تاجیکستان، کره شمالی و کشور فنلاند از ۲۸ شهریور تا ۲۰ مهر برگزار شده است.

 

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.