دوازدهمین حراج تهران برگزار شد

دوازدهمین حراج تهران که به عرضه و فروش آثار هنر معاصر ایران اختصاص دارد، عصر جمعه ـ ۲۷ دی‌ ماه ـ برگزار شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دوازدهمین حراج تهران که به آثار هنر معاصر ایران اختصاص دارد با ارائه ۱۱۸ اثر، عصر روز جمعه (۲۷ دی‌ماه) آغاز شد.

گران‌ترین اثر ارائه شده در این دوره از حراج تهران، به حسین زنده‌رودی با عنوان «قوس آبی نیلگون» با قیمت کمینه و بیشینه ۳ تا ۴ میلیارد تومان اختصاص دارد.

سپس اثری از منوچهر یکتایی با عنوان «طبیعت بیجان» با قیمت کمینه و بیشینه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان و اثر فرهاد مشیری با عنوان «خوابم یا بیدارم» با قیمت کمینه و بیشینه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان گران‌ترین آثار این حراجی هستند.

اجرای این مراسم که هم‌اینک در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است را حسین پاکدل (بخش اول) و رضا کیانیان (بخش دوم) مشترکا بر عهده دارند.

حسین پاکدل که اجرای بخش نخست حراج را برعهده داشت، این مراسم را با ادای احترام به روح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه هواپیمای اوکراین آغاز کرد.

او همچنین از هنرمندانی که در ماه‌های اخیر از جامعه هنرهای تجسمی کشور درگذشتند، از جمله مسعود عربشاهی، منوچهر یکتایی و سیاوش مظلومی‌پور یاد کرد.

در این مراسم، اثر محمود زنده‌بودی با عنوان «بسم …» با قیمت کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر ساناز البرز با عنوان «پرشور» و قیمت کمینه و بیشینه ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان، با قیمت ۳۶ میلیون تومان یعنی دوبرابر قیمت بیشینه خود چکش خورد.

همچنین اثری بدون عنوان از کوروش قاضی‌مراد با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری بدون عنوان از امیرصادق طهرانی با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. اثری بدون عنوان از محمد بزرگی نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری بدون عنوان از حسین زنده‌رودی با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از بابک رشوند با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان با قیمت ۹۰ میلیون تومان چکش خورد.

در مراسم امروز، اثری بدون عنوان از هادی روشن‌ضمیر با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، با قیمت ۴۰ میلیون تومان فروش رفت. اثر شهلا حبیبی از مجموعه آفرینش نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد. همچنین اثر ناصر پلنگی با عنوان «ارزش فرهنگی» با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر تاها بهبهانی با عنوان «سلطان» و با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و اثر ناصر اویسی با عنوان «سواران را چه شد» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. همچنین اثر صادق تبریزی با عنوان «دلداده» و با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری بدون عنوان از میترا کاویان از مجموعه شکارگاه با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، دو برابر بیشینه خود و با قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثر نیلوفر قادری‌نژاد با عنوان «سیاوش در گذرگاه» نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. اثر شهریار احمدی با عنوان «وجد براق» از مجموعه معراج نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثری بدون عنوان از حسن روح‌الامین و از مجموعه عصیان با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان و نزدیک به ۵ برابر قیمت بیشینه خود به فروش رسید.

اثر کیوان عسگری با عنوان «هنوز خواب تو را می‌بینم» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، با قیمت ۴۴ میلیون تومان چکش خورد.

اثری از حسین محجوبی با عنوان «آرامش و زندگی در طبیعت پاک» نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود به فروش رسید.

همچنین اثری بدون عنوان از زنده‌یاد سیاوش مظلومی‌پور با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، با قیمت ۶۵ میلیون تومان چکش خورد. اثر آرمان یعقوب‌پور از مجموعه طبیعت مینیمال با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، با قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

بر اساس این گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در دوازدهمین حراج تهران، اثر مرمت‌شده منوچهر یکتایی با عنوان «طبیعت بیجان» با قیمت کمینه و بیشینه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان که پیشتر در حراج ساتبیز لندن (۲۰۱۶) ارائه شده بود، با قیمت یک میلیارد و  ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

این خبر تکمیل می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.