دوازده ماسک مفید برای سلامت و شادابی صورت

12 Mask Sorat دوازده ماسک مفید برای سلامت و شادابی صورت

آنی طروسیان: استفاده از ماسک های خانگی, موضوع جدیدی نیست. برای حفظ زیبایی پوست صورتتان اگر به دنبال راهکاری کم عارضه و در عین حال موثر هستید, میتوانید از ماسک های مختلف برای صورتتان استفاده کنید!

استفاده از ماسک ها نه تنها باعث سرحالی شما می شود بلکه برای سلامت و شادابی پوستتان نیز بسیار مفید است. اگر تا به حال از ماسک های خانگی استفاده نکرده اید, پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده سعی کنید این ۱۲ ماسک خانگی را که تهیه مواد اولیه آنها نیز بسیار آسان است, امتحان کنید.
۱- ماسک صورت با تخم مرغ
تخم مرغ یکی از بهترین موادی است که می توانید برای تهیه ماسک های خانگی از آن استفاده کنید؛ زیرا سفیده تخم مرغ یکی از مفیدترین موادی است که باعث مرطوب سازی و سفتی پوست می شود. از طرف دیگر زرده تخم مرغ نیز باعث تغذیه پوست های خشک می شود و در کل یکی از بهترین مواد مغذی پوست است.
-اگر پوستی خشک دارید مقداری عسل را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید؛ مایع کرم مانندی را که به دست می آید ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید. عسل؛ باعث نرمی و رطوبت پوست و سفیده تخم مرغ باعث سفتی آن می شود. هفته ای دو یا سه بار از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید.
-همچنین برای شادابی و طراوت پوستتان می توانید یک زرده تخم مرغ را با کمی آب هویج (سه یا چهار قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید سپس با آب سرد بشویید. این ماسک برای پوست های خشک مناسب است.
۲- ماسک خیار و گل بابونه برای رفع خستگی پوست
اگر بعد از یک روز کاری سخت احساس کردید که صورتتان شادابی و طراوت همیشگی را ندارد کافی است از این ماسک استفاده کنید. خیار را پوست بگیرید و خرد کنید. با نصف لیوان آب بجوشانید و بعد از به جوش آمدن یک قاشق گل بابونه به مایع اضافه کنید. بعد از دو یا سه دقیقه جوشیدن بگذارید خنک شود و مواد را در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شود. حالا وقت آن رسیده که این ماسک را روی صورت خود, به خصوص روی پلک ها و گردن بگذارید تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید و نتیجه آن را ببینید.
۳- ماسک ماست
مصرف روزانه ماست بسیار مفید است و استفاده از آن به عنوان ماسک برای پوست صورت موضوع تازه ای نیست؛ زیرا ماست, ماده مفیدی برای کاهش چین و چروک صورت است. برای این منظور از مقداری ماست و یک عدد گوجه فرنگی استفاده کنید.
-یک عدد گوجه فرنگی را در مخلوط کن با مقداری ماست مخلوط کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.
-مقداری ماست را با جوانه گندم مخلوط کنید. ماست خاصیت مرطوب کنندگی دارد و جوانه گندم با داشتن ویتامین E باعث جوان شدن و شادابی پوست می شود.
برای مقابله با پیری پوست می توانید مقداری ماست را با نصف پرتقال در مخلوط کن مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید. با انجام این کار بهترین نتیجه را برای مقابله با پیری پوست خواهید گرفت.
۴- ماسک سیب زمینی
یکی دیگر از بهترین مواد برای تغذیه پوست, سیب زمینی است. یک عدد سیب زمینی متوسط پخته شده را با یک عدد زرده تخم مرغ, مقداری شیر و روغن زیتون به صورت پوره درآورید. مخلوط کرم مانند بدست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید؛ سپس با آب ولرم بشویید.
۵- ماسک انگور
اگر جزو افرادی هستید که احساس می کنند رنگ پوستشان تیره شده و سفیدی قبل را ندارد می توانید چند دانه انگور را له کنید و آب آن را با کمی پنبه یا تنظیف روی پوست صورتتان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم یا سرد بشویید.
۶- ماسک هلو
برای رفع خستگی پوست بعد از یک روز سخت کاری می توانید یک عدد هلو را له کنید و روی پوست صورتتان قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم یا سرد بشویید.
۷- ماسک برگ ریحان
این ماسک برای از بین رفتن جوش های صورت استفاده می شود. چند برگ از ریحان را در مقداری آب (نصف لیوان) به مدت پنج الی هشت دقیقه بجوشانید. بعد از خنک شدن, آب ریحان را همراه با برگ های آنکه نرم شده اند, روی جوش های صورت خود بگذارید, به مدت ۱۵ دقیقه بماند؛ سپس با آب ولرم بشویید.
۸- ماسک لیموترش
اگر جزو افرادی هستید که پوست چربی دارند برای از بین بردن چربی بیش از حد پوستتان, یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب با همزن بزنید تا کف کند. چند قطره لیموی تازه را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و این ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید روی پوست صورتتان بماند تا سفیده تخم مرغ خشک شود. بعد با آب ولرم به آرامی بشویید.
۹- ماسک توت فرنگی
برای نرمی و لطافت پوست دو یا سه عدد توت فرنگی رسیده را له کنید و ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید؛ سپس با آب سرد بشویید.
۱۰- ماسک سیب
مقداری مخمر را با دو عدد سیب رنده شده و مقداری ماست مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید؛ سپس با آب سرد یا ولرم بشویید؛ همچنین یک عدد سیب را رنده و با مقداری عسل مخلوط کنید و به صورتتان بمالید. این ماسک برای چین و چروک, طراوت و تقویت پوست صورت مفید است.
۱۱- ماسک گیاه آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا را برای مرطوب سازی و شادابی پوستتان استفاده کنید. این گیاه خاصیت مرطوب سازی و آب رسانی دارد. همچنین می توانید از آب آلوئه ورا و مقداری عسل برای رفع چین و چروک های پوستتان استفاده کنید.
۱۲- ماسک پرتقال
برای درمان جوش های جوانی می توانید یک عدد پرتقال را پوست بگیرید و آن را له کنید و روی صورت, به خصوص روی جوش ها بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید؛ سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهتاب:

    ممنون از اطلاعات عالیتون.واقعا خوب و کارامد.مرسی از علمی که در اختیار ما میذارید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.