دوبی در اندیشه تبدیل به مرکز مبادلات طلا

۱۹فروردین۱۳،

بازار طلای خاورمیانه پتانسیل بسیاری برای توسعه دارد

بینا- کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند بازار طلای خاورمیانه پتانسیل بسیاری برای رشد و رونق دارد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ پایگاه اینترنتی سی پی آی فایننشال، دوبی قصد دارد به مرکز اصلی مبادلات طلا در خاورمیانه تبدیل شود. تقاضای طلا در بازار امارات از ۸۲ تن در سال ۲۰۰۳ به بیش از ۱۰۰ تن در سال ۲۰۰۸ افزایش یافته است.
دوبی به تازگی کنفرانس بین المللی در خصوص فلزات گرانبها برگزار کرده است. تعداد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار طلا و سایر فلزات گرانبها در این کنفرانس شرکت داشته اند.
سخنرانان در این کنفرانس در خصوص نقش مهم چین و هند در بازار جهانی طلا و جواهرات صحبت کرده اند و همچنین بر پتانسیل بالای بازار طلای خاور میانه تاکید کرده اند.
نه تنها توریست های خارجی هر سال مقادیر بسیاری طلا و جواهرات از بازار دوبی خریداری می کنند بلکه دوبی یکی از مهمترین وارد کنندگان طلا از هند به شمار می رود.
۴۱ درصد صادرات طلای هند به بازار امارات انجام می گردد. سبب اصلی این مساله این است که امارات و به خصوص دوبی مرکز اصلی صادرات مجدد هند به خلیج فارس به شمار می رود.
دوبی قصد دارد با جذب سرمایه گذاران بازار طلا به مرکز و قطب اصلی مبادلات طلا و سایر فلزات گرانبها در خاور میانه تبدیل شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.