دوخت پرده مخصوص فصل‌ زمستان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اگر پرده خود را از بالای پنجره تا زمین بگیرید، بیشتر جلوی هدر رفتن گرما گرفته می‌شود. برای خرید پارچه دقت داشته باشید که حدود یک برابر و نیم تا ۲ برابر میزان عرض پنجره، پارچه نیاز دارید.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران در روزهای سرد زمستان بهترین شیوه برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای اتاق، استفاده از پرده‌های زمستانی است. شما می‌توانید پرده مورد نیاز خود را از پارچه‌های ضخیم و مخمل‌هایی که برای رومبلی و پرده استفاده می‌شود، انتخاب کنید. مدل مورد نظرتان را که انتخاب کردید برای آن مقدار پارچه لازم را در نظر بگیرید.
اگر پرده خود را از بالای پنجره تا زمین بگیرید، بیشتر جلوی هدر رفتن گرما گرفته می‌شود. برای خرید پارچه دقت داشته باشید که حدود یک برابر و نیم تا ۲ برابر میزان عرض پنجره، پارچه نیاز دارید.
برای پرده یک پنجره یک و نیم متری، کافی است از یک پارچه ۳ متر عرض، ۳ متر و نیم تهیه کنید. ۳ متر برای پرده و نیم متر برای والان.
اگر دوست دارید از آن والان‌های بدون چین با تزیین شرابه‌های کریستالی درست کنید، ابتدا مدل مورد نظر را انتخاب کنید. حالا پارچه خود را به عرض پنجره بعلاوه ۲۰ تا ۲۵ سانت از دو طرف و ارتفاع مورد نیاز (معمولا ۴۰ تا ۵۰ سانت) روی زمین پهن کنید.
اگر از پارچه مخمل استفاده می‌کنید به راه و بیراه آن توجه کنید. همچنین در مورد والان خیلی دقت کنید که محل اتصال تکه، کاملا با ادامه طرح تطابق داشته باشد.
بعد از این مرحله یک لایی که به لایی یقه‌ای معروف است و از قبل تهیه کرده‌اید را روی کار سنجاق کنید و طرح مورد نظرتان را از دولای وسط به سمت حاشیه والان پیاده کنید (باید والان و لایی را از وسط دولا کنید که طرح کاملا به صورت قرینه قرار گیرد).
وقتی این کار تمام شد، اتو را کاملا داغ کرده و با برداشتن و گذاشتن آن، لایی را به پشت کار بچسبانید. برای تسهیل این کار بهتر است از قبل زیر کار پتو پهن کرده باشید، زیرا تخته اتویی به این بزرگی برای زیر کار وجود ندارد.
بعد از چسباندن لایی، لبه‌های کار را خیلی تمیز زیگزاگ زده سپس نوار کریستالی پرده‌تان را به آن بدوزید.
وقتی کار تمام شد این والان را به حلقه‌های چوب پرده تزیینی رویی بیاویزید و پرده را که خیلی ساده دوخته می‌شود و مختصری (توسط نوار دوخته شده به بالای آن) چین می‌خورد به چوب پرده زیرین آویزان کنید. این چوب پرده باید از ۳ یا ۴ نقطه به دیوار یا سقف محکم شده باشد تا سنگینی پرده سبب تاب برداشتن آن نشود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.