دودزدگی ۴ آتش‌نشان/۳ سوله مواد شیمیایی در محاصره آتش

Mirzazadeh-7.jpg

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق گسترده در کارخانه داروسازی خوارزمی را تشریح کرد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: پس از اعزام چهار ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه، پنج ایستگاه دیگر با تمام تجهیزات نظیر دستگاه‌های تنفسی، بالابر و … به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر ۹ ایستگاه مشغول عملیات اطفای حریق هستند.

وی با بیان اینکه سه سوله بزرگ با مساحتی در حدود سه هزار متر در این حادثه دچار آتش‌سوزی شده‌اند، خاطر نشان کرد: آتش‌نشانان ۹ ایستگاه از چهار جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند که این عملیات همچنان نیز ادامه دارد.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان از سرایت آتش به اماکن مجاور جلوگیری کرده‌اند، گفت: این سه سوله مملو از مواد شیمیایی و مواد اولیه ساخت دارو بوده که این امر و وجود بالکن‌هایی مملو از کالا در داخل سوله‌ها، عملیات آتش‌نشانان را سخت کرده است.

دودزدگی ۴ آتش‌نشان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین از مصدومیت سطحی چهار تن از آتش‌نشانان در جریان اطفای حریق این کارخانه خبر داد و در تشریح جزئیات آن به ایسنا گفت: چهار تن از آتش‌نشانان در این عملیات دچار دودزدگی و تنگی نفس شده‌اند که به بیرون از منطقه برده شده‌اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در جریان این حادثه به هیچ یک از آتش‌نشانان و نیز افراد مستقر در کارخانه آسیب جدی وارد نشده است.

ملکی افزود: عملیات آتش‌نشان برای اطفای این حریق همچنان ادامه دارد و تا زمان اطفای کامل آتش در این کارخانه نمی‌توان در مورد علت قطعی آن اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، مسوولان حراست کارخانه داروسازی خوارزمی پس از حضور خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران در محل حادثه از فعالیت آنان جلوگیری کرده که تاکنون مدیرعامل و دیگر عوامل کارخانه جوابگو نیستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.