دود سیگاری ها قاتل ۶۰۰ هزار نفر در جهان

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،’بان کی مون در پیام خود خواستار جهانی عاری از دخانیات شد.

وی تصریح کرد:امسال روز جهانی بدون دخانیات با زمانی مصادف است که صنعت دخانیات گام های تهاجمی به منظور جلوگیری از تلاش ها برای کاهش تهدید دخانیات برداشته است.

دبیر کل سازمان ملل متحد اضافه کرد:در حالیکه دولت ها و جامعه سلامت بین المللی سعی در اجرای اقدامات موثر برای محدود کردن مصرف دخانیات در راستای حفظ سلامت مردم دارد، صنعت دخانیات که تولیداتش مردم را می کشد به گونه ای تهاجمی با این اقدامات برخورد می کند.

در پیام بان کی مون با اشاره به اینکه جهان ابزاری موثر برای مبارزه با مصرف دخانیات و حمایت از سیاست های سلامت عمومی در برابر دسیسه های صنعت دخانیات مهیا کرده است آمده است :’ کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات’ سازمان جهانی بهداشت که ۱۷۴ عضو دارد، یکی از معاهداتی است که در تاریخ سازمان ملل متحد مشتاقانه و خیلی سریع از سال ۲۰۰۵ به مورد اجرا درآمد و از سوی کشورها به تصویب رسید.

وی افزود:در اعلامیه سیاسی’ اجلاس عالی رتبه درباره بیماری های غیر واگیر’ که سال گذشته برگزار شد،آمده است: جامعه بین المللی بر عزم جدی خود برای کاهش مصرف و ارائه دخانیات تاکید می ورزد.

وی گفت: کنترل دخانیات برای دستیابی به اهداف توسعه جهانی حیاتی است و اگر ما تلاشمان برای کنترل دخانیات را افزایش ندهیم، دخانیات می تواند موجب مرگ یک میلیارد انسان در قرن حاضر شود.

اجتمام**۷۲۶۳**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۸۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.