دود سیگار در زمستان عامل تحریک پذیری ریه کودکان است.

استعمال دود سیگار توسط کودکان در زمستان یکی از اصلی ترین عوامل تحریک پذیری ریه وطولانی تر شدن دوره بیماری سرما خوردگی است.

دکتر نور بخش، استاد دانشگاه تهران و فوق تخصص عفونی ریه کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: با شروع فصل سرما و بعضا ایجاد پدیده اینورژن (وارونگی هوا) و آلوده شدن هوای تهران ریه کودکان که در معرض عادی استعمال دود و دخانیات قرار دارند ۷ تا ۱۰ برابر بیشتر از کودکان عادی مستعد دچار بیماری ها و عفونت های ویروسی تحریک پذیرتر هستند.
نور بخش افزود: طول درمان سرما خوردگی و آلرژی این کودکان بیشتر از سایر کودکانی است که از استعمال دود دخانیات مصون می مانند.
وی به والدین که از دخانیات استفاده می کنند توصیه می کند: در فصل سرما از اسعتمال دخانیات در منزل پرهیز کرده و در غیر این صورت باید پنجره ها و درب اتاق ها را باز گذاشته و از تهویه مناسب جهت خروج دود سیگار استفاده کنند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: با توجه به آلودگی هوای تهران و ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه دود سیگار و سایر دخانیات عاملی تسریع کننده ای جهت گسترش عفونت های میکروبی، سینوزیت ها و ترشح بینی و تب می باشد که گاهی منجر به بستری شدن کودکان خردسال در بیمارستان ها هم می شود.
نور بخش در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر در درمان این نوع اطفال کوتاهی شود چه عوارضی را شاهد خواهیم بود گفت: ریه این نوع کودکان در بزرگسالی مستعد انواع بیماری های عفونی و ویروسی می باشد که گاها با گوش دردها و آسم و غیره همراه خواهد بود.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.