دوران لشگرکشی حزبی تمام شد؛ راه درست اصولگرایی اصلاح‌طلبانه است/ اندیشه‌ورزی جریانات سیاسی ابتر شده است

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب با بیان اینکه دوران لشگرکشی حزبی به پایان رسیده است، گفت: راه تعالی کنونی نظام حاکم شدن جریان اصولگرایی اصلاح‌طلبانه است.

“علیرضا سیدی‌رکنی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم شفاف‌سازی و تدوین دقیق مواضع جریانات سیاسی مهم کشور، اظهار داشت: شاخص‌هایی که جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را از هم جدا کند ماهوی نبوده، بلکه شکلی است چرا که متاسفانه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تاکنون توانایی ارائه یک مانیفست واحدی از اندیشه سیاسی خود نداشتند.
 
وی با بیان اینکه  ارائه‌نشدن تعریف واحدی از جریانات سیاسی اندیشه‌ورزی در حوزه هر یک از دو جریان را ابتر کرده است، ادامه داد: ما زیباترین تعریف از جریانات اصولگرا و اصلاح‌طلبی را از سوی “مقام معظم رهبری” داریم، چرا که ایشان در سخنرانی خود (۱۹ اردیبهشت     ۸۴ شهر کرمان) در جمع جوانان و دانشجویان فرمودند: هرکس به اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و آرمان‌های نظام و راه امام (ره) معتقد باشد، یک اصولگراست.
 
سیدی‌رکنی با اشاره به منویات “رهبر معظم انقلاب” بیان داشت: ایشان در تعریف اصلاح‌طلبی فرمودند: اصلاح‌طلبی تصحیح روش‌ها روز به روز و نو به نو است، همچنین اضافه کردند که با ارائه این توصیف راه درست، اصولگرایی اصلاح‌طلبانه است، پس از این سخنرانی بود که جریان جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب در اجرایی کردن فرمایش ایشان تشکیل شد.
 
وی با ابراز تاسف از رفتار بسیاری از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان که توقع دارند “مقام معظم رهبری” خود را با مواضع و استراتژی آنها تطبیق دهد، نه اینکه این جریانات خود ولایت‌پذیر بودنشان را اثبات کنند، اضافه کرد: بحث این است که غالب اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به منویات “مقام معظم رهبری” توجه نداشته و هر زمان که فرامین و فرمایشات “معظم له” با منافع آنها منطبق باشد، مطیع ولایت‌اند، در صورتی که این جمع درک این را ندارند که فرمایشات ایشان خود نقشه راهی است.
 
دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب با بیان اینکه دو جریان عمده سیاسی کشور مثل قبل حاکمیت ندارند، تصریح کرد: امروز عصر “اعتدال گرایی” است، به این معنا که دوره اصولگرایی اصلاح‌طلبانه که پیش‌بینی “رهبر معظم انقلاب” در ۹ سال قبل بود، امروز به واقعیت تبدیل شده و اعتدال به بار نشسته است.
 
 وی طرح موضوعاتی چون مواضع اصولگرا و اصلاح‌طلب را اشکال مهمی دانست و افزود: “مقام معظم رهبری” این دو جریان را واژه‌هایی مأنوس یکدیگر تعریف و فرمودند: اصلاح‌طلبی در ذات اصولگرایی است و مگر می‌شود یک اصولگرا به فکر اصلاحات نباشد و بالعکس.
 
سیدی‌رکنی با بیان اینکه منافع حزبی، قدرت و دنیاطلبی اغلب جریانات سیاسی را از مسیر اصلی منحرف کرده است، گفت: راه تعالی و سعادت کشور، همچنین راه موفقیت نظام ائتلاف دو جریان عقلگرا و ارزشمند اصولگرا و اصلاح‌طلب است.
 
وی با تاکید براینکه دوران قشون‌کشی سیاسی و لشگرکشی حزبی به پایان رسیده است، تصریح کرد: کشور به سمت تدبیر و اعتدال حرکت کرده و همه باید در جهت نهادینه کردن آن در کشور تلاش کنند، همچنین آحاد مردم، مسئولین و تمام گروه‌های سیاسی باید اندیشه‌های “مقام معظم رهبری” را فصل‌الخطاب قرار دهند.

این فعال سیاسی افزود: شفاف‌سازی جریانات مختلف سیاسی به معنای تبیین اهداف و سیاست‌ها بوده، و این درحالی است که اغلب جریانات به این حداقل واقف نیستند، بنابراین با یک آسیب‌شناسی می‌توان به نقاط قوت و ضعف آن پی برد.
 
سیدی‌رکنی با بیان اینکه دو جریان سیاسی(اصولگرا و اصلاح‌طلب) جریان شکست‌خورده قدرت می باشند، افزود: قرض‌دهی و جابجایی قدرت درمیان این جریانات ادامه داشت، در صورتی که این تعویض‌ها می‌توانست در حوزه تفکر باشد؛ اکنون این تابو شکسته است و جریان اعتدال قدرت را به دست گرفته است. 
 
 دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب با بیان اینکه هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات ۹۲ شکست خوردند، خاطرنشان کرد: قدرت سیاسی کشور نه به دست راست اصولگرا نه به دست چب اصلاح‌طلب افتاد، بلکه خط اعتدال پیروز میدان شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.