دوربین‌های مداربسته با کیفیت HD

جام جم آنلاین: فناوری HD یکی از بروزترین فناوری‌هایی است که در دنیای تصویر وجود دارد و راهکار مناسبی جهت ضبط و پخش تصاویر با کیفیت بسیار بالا و حداقل هزینه محسوب می‌شود.

در جدیدترین دستاوردهای دنیای تصویر، این فناوری به دوربین‌های مداربسته و امنیتی هم وارد شده است.

به این ترتیب این دوربین‌ها می‌توانند برای نمایش دادن جزئیاتی مانند صورت افراد، خواندن شماره پلاک خودروها و همچنین در بانک‌ها، مراکز مالی و اعتباری جهت شناسایی اسناد و حتی تشخیص نوع، رنگ و اندازه اوراق در مقیاس واقعی مورد استفاده قرار گیرند.

این فناوری درواقع با به‌کارگیری کابل کواکسیال (یکی از مهم‌ترین محیط‌های انتقال در مخابرات کابل کواکسیال یا کابل هم محور است. در این نوع کابل‌ها، دو سیم تشکیل‌دهنده یک زوج، از حالت متقارن خارج شده و یک سیم در مغز و یک لایه مسی بافته شده در اطراف آن تشکیل می‌گردد.) امکان ارائه تصاویر با کیفیت و وضوح بسیار بالا را فراهم می‌کند.

در این روش تصاویر روی کابل کواکسیال بدون فشردگی و با سرعت بسیار بالا منتقل می‌شوند که این امر باعث می شود تصاویر با کیفیت مگاپیکسلی، بدون هیچ‌گونه تاخیر و قطع و وصلی توسط کاربر رویت شود.

در این میان آنچه که از جمله ویژگی‌های این فناوری در مقایسه با دوربین‌های تحت شبکه(IP) و آنالوگ محسوب می‌شود، این است که می‌تواند از کابل کواکسیال استاندارد استفاده نماید.

برای چنین امکانی تنها لازم است بعد از نصب دوربین‌ها، یک DVR جدید نیز نصب شود و نیازی به آموزش اضافی و شبکه‌بندی جدید نیست.

با استفاده از این فناوری، نیازی نیست که بستر مربوط به سیستم‌های آنالوگ تغییر کند و کلیه دوربین‌های این فناوری روی همان بستر آنالوگ راه‌اندازی خواهد شد.

این در حالی است که یکی از بیشترین هزینه‌ها، جهت تغییر یک سیستم آنالوگ قدیمی، به سیستم دیجیتالی با وضوح بالا، تغییر کابل‌ها در زیرساخت و استفاده از تجهیزات خاص شبکه است.

از طرف دیگر تصاویر به صورت باکیفیت اسکن خواهد شد و برخلاف دوربین های آنالوگ که عمدتا به صورت درهم ریخته و نامنظم اسکن می‌شوند، تصاویر بهتری از اجسام متحرک ایجاد خواهند کرد.

همچنین دستگاه‌های ضبط و پخش با این فناوری، امکان انتقال تصاویر را روی شبکه‌های LAN و WAN (شبکه‌های کامپیوتری) فراهم می‌آورند.

نکته جالب اینجاست که امنیت در این فناوری با کیفیت بسیار بالایی رعایت شده است؛ چراکه این نوع سیستم‌ها در صورت خرابی یا قطع تصویر مانند دوربین‌های تحت شبکه نیازی به تیم مجرب و حرفه‌ای جهت برنامه‌ریزی مجدد ندارد و از آنجا که کابل ارتباطی بین دوربین و دستگاه حاوی اطلاعات تصویری نیست، نمی‌توان با قطع کابل ارتباطی و دوربین تصاویر مربوطه را به قسمت دیگری منتقل یا سرقت کرد.

از جنبه دیگر به نظر می‌رسد یکی از نقایص بزرگ سیستم‌های تحت شبکه در این دوربین‌ها مرتفع شده است؛ چراکه گفته می‌شود سیستم‌های دیجیتال HD-SDI برای استفاده طولانی‌مدت نیاز به هیچ مجوز از شرکت تولیدکننده خود ندارد، در حالی که سیستم‌های تحت شبکه برای استفاده از یک نوع دوربین یا NVR خاص (سیستمی که قابلیت جمع کردن اطلاعات از بستر شبکه و ذخیره آنها را دارد) برای مدت زمان معین نیاز به مجوز دارند و در بسیاری از پروژه‌های بزرگ، قطع سیستم‌ها به دلیل عدم ارسال مجوز مورد نیاز توسط شرکت پشتیبانی‌کننده موجب مشکلات کاربری جبران‌ناپذیری خواهد شد.

این بدین معنی است که فعالیت سیستم‌ها منوط به فعالیت شرکت تولیدکننده در کشور مقصد است و در صورت عدم ارسال مجوز مورد نظر تمام سیستم‌ها قطع خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. زاویه دید اصفهان:

    با تشکر از شما zaviyehdid.com

  2. آرش محمدخانی:

    خدا قوت
    خسته نباشید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.