دوربین​های جدید ثبت تخلف در راه پایتخت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 دوربین​های جدید ثبت تخلف در راه پایتخت

دوربین​های جدید ثبت تخلف در راه پایتخت

ممتازنیوز: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از نصب ۲۰ دستگاه دوربین جدید ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در پایتخت تا مهرماه خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، حجت الله بهروز با بیان این مطلب اظهار کرد: تقاطع ها مهمترین گلوگاه های ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گره های ترافیکی آنها با رویکردی مسنجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.
وی تصریح کرد: طی سال های اخیر برای نظارت بهتر و دقیق تر بر وضعیت و تردد تقاطع ها، سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در شهر اجرایی شده که تا پایان مهرماه تعداد تقاطع های مجهز به این سیستم افزایش خواهد یافت و در تلاشیم که در نیمه نخست امسال ۲۰ دوربین جدید ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز را در تهران راه اندازی کنیم.
بهروزافزود: تاکنون تعدادی از تقاطع شهر به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز شده اند که در تلاشیم این سیستم را در سایر تقاطع های مهم و پرتردد شهر به کارگیری کنیم تا شاهد کاهش تخلفات در تقاطع ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از رانندگان مرتکب تخلف عبور از چراغ قرمز می‌شود و هنگام زرد بودن چراغ راهنمایی به جای توقف پشت خط عابر پیاده بر سرعت خود می‌افزایند تا پشت چراغ قرمز نمانند و درست زمانی که چراغ قرمز است عرض تقاطع را طی می‌کنند.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ادامه داد: بی توجهی برخی از رانندگان و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشایندی می‌شود که با اجرای طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز از میزان این تخلفات کاسته خواهد شد و امید است که همه رانندگان خود را موظف بدانند که به محض زرد شدن چراغ راهنمایی پشت خط عابر پیاده توقف کنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتی از تقاطع عبور کنند.
بهروز با تاکید بر اینکه این طرح می تواند نظم، اجرای قانون و ایمنی را به تقاطع های شهر بازگرداند گفت: در مقابل از عابرین پیاده نیز انتظار می‌رود هنگامی که چراغ برای تردد خودروها سبز است، منتظر بمانند و از عرض خیابان عبور نکنند تا خودروها در زمانی معینی که برایشان در نظر گرفته شده بتوانند از تقاطع عبور کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.