دوربین دیجیتال‌تان را اینگونه تمیز کنید

۱۱خردادماه،

بهترین شیوه تمیز کردن لنز دوربین استفاده از یک پارچه یا دستمال بدون پرز مخصوص لنز و مقدار کمی از محلول تمیز کننده لنز است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، دوربین های دیجیتالی از جمله مهمترین دستگاه های یک خانواده می باشند که به کمک آن خاطرات خود را به ثبت می رسانند از این رو باید همیشه این دستگاه سالم و سرحال باشد تا به خوبی از پس عکس برداری بر آید. تمیز بودن دستگاه یکی از مهمترین نکاتی است که باید در مورد آن رعایت شود.

** بدنه یک دوربین محافظ تمام اطلاعات داخلی آن است و باید از آن به بهترین شکل محافظت کنید. برای داشتن یک دوربین سالم و بدون مشکل همیشه و در همه حال باید از بدنه آن محافظت کنید. ضربه های سخت می تواند قطعات داخلی دوربین را جابه جا کرده و آن را خراب کند.

** برای تمیز کردن دوربین از دستمال های نرم استفاده کنید. دستمال هایی که کمی زبر باشند بنده را خط انداخته و شکل آن را از بین میبرد. همچنین دقت داشته باشید که از هیچ آب یا مایع دیگه ای برای تمیز کردن دوربین استفاده نکنید.

** بهترین شیوه تمیز کردن لنز دوربین استفاده از یک پارچه یا دستمال بدون پرز مخصوص لنز و مقدار کمی از محلول تمیز کننده لنز است. به هیچ وجه از دستمال و پارچه های زبر یا حلال های قوی برای این کار استفاده نکنید.

** بهتر است که ابتدا با یک برس بادی کوچک ذرات گرد و خاک را از روی لنز پاک کنید. آنگاه یکی دو قطره از محلول لنز پاک کن را روی دستمال بچکانید و توسط این دستمال مرطوب، لنز را با حرکت های دایره وار تمیز کنید. حرکت را از مرکز لنز آغاز کرده و به خارج ادامه دهید تا تمامی لکه ها پاک شوند.

**  یکی از متداول ترین روش ها را دیگر کنار بگذارید و از ننفس تان برای ایجاد بخار روی لنز برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. زیرا نفس ما حاوی اسیدهای مضری است که می توانند به پوشش لنز آسیب برسانند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.