دوربین و میکروفون تلفنهای هوشمند علیه کاربران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان به این نتیجه رسیده اند که شماره شخصی شناسایی تلفن هوشمند که به آن PIN گفته می گردد از طریق نرم افزاری که صورت کاربر را با استفاده از دوربین ملاحظه می کند و به صدای نوشتن از طریق میکروفن گوش می کند قابل افشا شدن است.
 
یک تیم از دانشگاه کمبریج از یک برنامه به نام PIN Skimmer استفاده کرد و اخطار داد که دوربین و میکروفون تلفنهای هوشمند می توانند شماره PIN تلفنهای هوشمند را که به صورت عددی وارد می گردد افشا کنند.
 
افشا کردن شماره شخصی شناسایی روی تلفنهای هوشمند می تواند برای تلفنهای هوشمندی که دارای اطلاعات مالی حساس می باشند به صورت بالقوه بسیار پرمخاطره باشد.
 
محققان با انجام آزمایشهای خود روی گوگل نکسوس – اس و گلگسی اس ۳ ، به این نتیجه رسیدند که برنامه PIN Skimmer در پنج تلاش بیش از نیمی از دفعات با موفقیت توانست عدد چهار رقمی PIN را تشخیص دهد.
 
نرخ موفقیت این برنامه با عددهای PIN هشت رقمی پس از ۱۰ تلاش به ۶۰ درصد رسید.
 
با توجه به افزایش دانلود اپلیکیشنهای بانکداری روی تلفنهای هوشمند، محققان اخطار داده اند که هکرها می توانند از این برنامه برای دسترسی به اطلاعات بانکداری آنلاین کاربران استفاده کنند.
 
اندرسون و لارنت سمون نویسندگان این تحقیق اخطار داده اند که میکروفون و دوربین را می توان با هداف منفی علیه کاربر تلفن هوشمند مورد استفاده قرار داد. این برنامه می تواند به صورت موثر صدای تایپ کردن اعداد را بشنود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.