دورخیز ایران برای صعود به لیگ جهانی

جام جم آنلاین: صبح امروز محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال در جلسه‌ای یک ساعته با خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی در خصوص برنامه‌های تیم ملی برای حضور در مسابقات زیر گروه لیگ جهانی ۲۰۲۴ والیبال گفتگو و مذاکره کرد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در این جلسه که از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز جمعه ۲۳ تیرماه در دفتر ریاست فدراسیون با حضور دکتر داورزنی، امیر خوش خبر و خولیو ولاسکو آغاز شد، برنامه‌های تیم ملی برای برگزاری مسابقات دوستانه و آمادگی برای شرکت در مرحله زیر گروه لیگ جهانی ۲۰۲۴  با نماینده آفریقا و سپس تیم پانزدهم یا شانزدهم لیگ جهانی ۲۰۱۲ بررسی و تدوین شد.

در این نشست در صحبت تلفنی داورزنی با ربادنگو رییس کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال، فدراسیون والیبال ایران تاریخ ۲۴ و ۲۶ آگوست را برای برگزاری دو مسابقه با نماینده آفریقا پیشنهاد کرد تا یک هفته بعد نیز با تیم پانزدهم یا شانزدهم لیگ جهانی ۲۰۱۲ برای راهیابی به لیگ جهانی ۲۰۲۴ دو مسابقه برگزار کند.

همچنین ربادنگو در این تماس تلفنی از مهلت یک هفته‌ای مصر برای اعلام آمادگی برای شرکت در رقابت‌های زیر گروه لیگ جهانی خبر داد و افزود: در صورتی که تیم مصر در این مهلت یک هفته‌ای اعلام آمادگی کند تیم ایران می‌بایست دو مسابقه در قاهره با این تیم برگزار کند و در غیر اینصورت تیم تونس به عنوان نماینده آفریقا معرفی می‌شود و تیم ایران می‌بایست در تهران در دو بازی میزبان این تیم آفریقایی باشد. پس از آن در صورتی که تیم ایران نماینده قاره آفریقا را از پیشرو بردارد، در مرحله آخر مسابقات زیر گروه لیگ جهانی ۲۰۲۴ حریف تیم ژاپن (تیم ۱۵ و ۱۶ لیگ جهانی ۲۰۱۲) می‌شود و با توجه به اینکه در رده‌بندی جهانی ایران بالاتر از ژاپن است، میزبان این دو بازی نیز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

در پایان این نشست دو ساعته ضمن اینکه مقرر شد تیم ایران با ترکیب تیم ملی «ب» در مسابقات AVC کاپ شرکت کند، روند کلی برنامه‌های تیم ملی تدوین شد و تصمیم گیری در خصوص مسائل جزئی به جلسه هفته آینده موکول شد تا تکلیف نمانیده قاره آفریقا نیز مشخص شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.