دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها در مهرماه برگزار می‌شود

104-15.jpg

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دوره‌های توانمند سازی سمن‌ها طی دو روز در مهرماه برگزار می‌شود، گفت: زمان قطعی برگزاری این دوره‌ها پس از هماهنگی با استان‌های میزبان اعلام می‌شود.

محسن زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها تقسیم بندی منطقه‌ای انجام داده‌ایم و کشور را به سه منطقه شمال با غرب، جنوب با شرق و استان‌های تهران و مرکزی با هم تقسیم کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در هر منطقه یک استان میزبان می‌شود و هنگامی که زمان برگزاری دوره‌ها با استان‌های میزبان هماهنگ شود فراخوان دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها را به استان‌ها ارسال می‌کنیم.

زارعی افزود: اعضای اصلی سمن‌ها پس از اطلاع از این فراخوان، برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام می‌کنند و از طریق استان مربوطه خودشان به استان میزبان اعزام می‌شوند.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را توانمندسازی سمن‌ها از حیث ساختار، تشکیلات، مسایل مالی، روابط عمومی و موضوعاتی که سمن‌ها در تعامل با دستگاه‌ها با آن درگیر هستند عنوان و خاطر نشان کرد: این موضوعات برای اعضای اصلی و مسئولان سمن‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به برنامه‌هایی اشاره کرد که برای افراد متقاضی شرکت در کلاس‌های سمن‌ها در نظر گرفته شده است و اعلام کرد: موضوعات قرآن پژوهی برای جوانان در نظر گرفته شده است که طی هماهنگی به عمل آمده با موسسه تصویر جوان در حوزه‌های مختلف مثل مهارت‌های زندگی از منظر قرآنی اشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: موضوعات روز مانند بصیرت افزایی، جنگ نرم و موضوعات دیگری که به فراخور مناطق سه گانه‌ی تقسیم بندی شده متفاوت است از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دوره‌هاست.

زارعی بیان کرد: برای برگزاری این دوره‌ها یک گروه مرجع آموزشی تعیین کرده‌ایم و محتوای دوره‌ها را نیز به صورت کتابچه به سمن‌ها تحویل می‌دهیم. اساتیدی هم دعوت می‌شوند که به صورت حضوری کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطر نشان کرد: ابتدا مسئولین و اعضای اصلی سمن‌ها با این دوره‌ها آشنا می‌شوند و آموزش می‌بینند. سپس سمن‌ها در استان‌های خود طبق کتابچه‌ها و جزواتی که در اختیارشان قرار می‌‌گیرد مسئول انتشار و توزیع مطالب برای افرادی می‌شوند که می‌خواهند در کلاس‌های سمن‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.