دوره‌های آموزشی حفاظت در برابر اشعه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کانون بازنشستگان سازمان انرژی اتمی ایران دوره‌های مقدماتی حفاظت در برابر اشعه را در نیمسال دوم با نظارت دفتر حفاظت در برابر اشعه کشور برگزار می کند که این دوره‌ها به منظور ارتقاء آگاهی تمامی کسانی که در مراکز مختلف صنعتی و پزشکی و به نوعی با اشعه کار می‌کنند و یا در معرض آن هستند طراحی شده‌ است.

حفاظت در برابر اشعه ویژه مراکز غیرپرتونگاری صنعتی، حفاظت در برابر اشعه ویژه مراکز پزشکی و حفاظت در برابر اشعه ویژه مراکز کار با لیزر از جمله دوره های آموزشی مدنظر است و در صورت وجود متقاضی علاوه بر این دوره ها، دوره های حفاظت در برابر اشعه ویژه مراکز تأسیسات هسته ای، پرتونگاری دندان و مراکز کار با پرتوهای رادیویی و ماکروویو نیز برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، براساس ضوابط دریافت پروانه اشتغال جهت فعالیت پرتوی مربوطه، تمامی پرتوکاران باید دوره آموزش حفاظت در برابر اشعه را با موفقیت بگذرانند که این دوره ها شامل ۶۰ ساعت متوالی آموزش حفاظت در برابر اشعه به صورت تمام وقت( ۶ روز درهفته) است و تاریخ برگزاری هر دوره براساس تقویم آموزشی خواهد بود.

به داوطلبانی که این دوره ها را گذرانده اند و در آزمون مربوطه نیز قبول شوند، گواهینامه مورد تائید امور حفاظت در برابر اشعه کشور اعطاء خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. azarata.ir:

    دوره های حفاظت در شمالغرب کشور باهمکاری شرکت سایان توسط شرکت آذرآتا برگزار میگردد

  2. سحر درکه:

    با سلام
    من میخوام کلاس حفاظت در برابر اشعه شرکت کنم. لطفا منو راهنمایی کنید محل برگزاری این دوره ها توی تهران کجاست؟ زمانی برگزار میشه؟

  3. لیزا دانشور:

    سلام کلاسهای مقدماتی حفاظت در برابر اشعه در چه تاریخی اجرا خواهد شد لفا شماره تماس

  4. ژاله ضربحداددی:

    ضمن عرض سلام و احترام
    کلاسهای مقدماتی حفاظت در برابر اشعه را در شهر تبریز داریم یانه.. واگر نیست در تهران به کجا مراجعه کنیم و در سال ۹۳ دقیقا در چه تاریخی اجرا خواهد شد . خیلی متشکرم

    • آذرآتاپیشرونوین سهند:

      دوره های حفاظت با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران توسط شرکت آذرآتا برگزار میگردد.

  5. مجیدباطنی پورر:

    باسلام واحترام خدمت سازمان انرژی اتمی کشور
    اینجانب مجیدباطنی پورباسابقه نوزده سال سابقه کاردررایولوژی بصورت
    تجربی مشغول بکاردراموردندان بوده ام تااینکه امسال خانم رفیعی ازخدمات درمان اصفهان به این مرکزامدندومن راازکارتعلیق کرده اندتادوآ.ره مقدماتی حفاطت دربرابراشعه دندان رابگذرانم .من درتهران شرکت سایان ودراصفهان شرکت اشناپرتوغرب ثبت نام کرده ام ولی هرباردوره هابه حدنصاب نمیرسدوبرگزاری کلاس هابه بعدموکول میشود.من باوجودبدهکاربودن ومخارج روزمره بیکاردرخانه نشسته ام وهرچه به اداره مراجعه میکنم خانم رفیعی باتندی رفتارکرده ومیگویندفقط بااوردن مدرک این دوره میتوانی کارکنی .
    ایامن که نوزده سال بصورت تجربی کارکرده ام بایددرخانه بیکاربنشینم .پس مخارج زندگی ام راازکجابیاورم ،ایاحق این است ،

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.