دوره آموزشی ارتقاء وکلای پایه دو در استان سمنان برگزار شد

۲۵ام بهمن ،

رئیس کل دادگستری سمنان به وکلا گفت : پیش از هرچیز اخلاق را مورد توجه خود قرار دهند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،” احمد سیاوش پور” اعتماد سازی نسبت به قوه قضائیه را یکی از دغدغه های مهم دانست که باید مورد توجه  وکلا و مشاوران حقوقی قرار گیرد.
وی گفت: صدور احکام قضایی بر اساس مستندات ارائه شده از سوی طرفین دعوی و تشخیص قاضی صورت می گیرد و نباید وکلا در هنگام مراجعه مردم، اخذ رای به نفع موکل خود را تضمین نموده و در جهت جلوه گر شدن ناحق به جای حق گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان قضات، وکلا، پزشکان، کارشناسان و بعضی دیگر از قشرهای جامعه را شاخص‌های جامعه نامید و افزود: این اشخاص در هیچ شرایطی نباید از تعهد بین خود و خداوند متعال عدول نمایند.

رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کشف واقعیت و صدور حکم عادلانه را تنها هدف قاضی در یک پرونده دانست و افزود: در مطالعه بعضی از پرونده های قضایی شاهد استفاده از جملات احساسی و عاطفی  و بدور از مستندات کافی به جای  لایحه مستند و دفاعیه خوب از طرف بعضی وکلا هستیم که مطمئنا در روند پرونده و صدور رای قاضی کوچکترین تاثیری نخواهد داشت.

سیاوش پور همچنین از وکلای شرکت کننده در این دوره آموزشی خواست تا اصول اخلاقی را علاوه بر کارحرفه ای و دانش روز بر کار خود حاکم نمایند.

معاون آموزش دادگستری کل استان سمنان نیز در ابتدای این جلسه از حضور ۵۲ وکیل پایه دو  در  این دوره آموزشی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد قاسم عین الکمالی افزود: این دوره آموزشی به صورت فشرده  طی یک هفته برگزار می‌شود که پنج تن از قضات مجرب استان تدریس آن را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.