دوره آموزشی صلیب سرخ برای دادستانهای نظامی لیبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ ژنو، صلیب سرخ درحال برگزاری کارگاهی آموزشی در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیر در بنغازی است که برای ۲۰ تن از دادستان‌های نظامی از شرق کشور در نظر گرفته شده است.

شرکت‌کنندگان در این دوره ها حقوق بین‌المللی بشردوستانه و مسائل مربوط به کاربرد آن را بویژه در ارتباط با کسانی که درپی درگیری‌های سال گذشته زندانی شده‌اند، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

 

“ولید سووانی” یک دادستان نظامی در بنغازی در این رابطه گفت: این کارگاه آموزشی فرصت خوبی را فراهم می‌آورد تا توصیه‌های فنی و حقوقی کارشناسان را بشنویم، سپس راه‌حل‌های ممکن برای مقابله با چالش‌های مربوط به این قبیل زندانیان را بررسی می‌نماییم.

 

بر این اساس صلیب سرخ در سراسر لیبی از زندانیان بازدید می‌کند تا شرایط نگهداری و طرز رفتار با آنان را ارزیابی نماید. این سازمان بین ژانویه و می امسال (دی تا اردیبهشت) توانست از بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر که در ۶۶ زندان مختلف نگهداری می‌شوند بازدید نماید.

 

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ همچنین در مورد مسائلی چون طرز رفتار با زندانیان، رعایت ضمانت‌های قضایی و مدیریت حرفه‌ای زندان‌ها گفت‌وگویی محرمانه را با مقامات در سطوح مختلف دنبال می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.