دوره بیماری در مبتلایان بدون نشانه کووید- ۱۹، پنج روز بیشتر است

بررسی جدید پژوهشگران چینی نشان می‌دهد که واکنش ایمنی بیماران بدون نشانه مبتلا به کووید- ۱۹، ضعیف‌تر از بیمارانی است که نشانه‌های این بیماری را دارند و بیماری آنها پنج روز بیشتر طول می‌کشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد افراد مبتلا به کروناویروس که بدون نشانه هستند، واکنش ایمنی ضعیف‌تری نسبت به این ویروس نشان می‌دهند و بیماری آنها، پنج روز بیشتر از بیماران نشانه‌دار طول می‌کشد.

دانشمندان چینی، ۳۷ بیمار مبتلا به کروناویروس را که نشانه‌ای نداشتند، در “بیمارستان ونژو” (Wenzhou People’s Hospital) مورد بررسی قرار دادند. آنها در بررسی‌های خود دریافتند که سطح پادتن‌ بدن این افراد در مقایسه با افراد نشانه‌دار، طی مرحله عفونت حاد و زمانی که ویروس در گلو قابل تشخیص است، به طور قابل توجهی پایین‌تر است.

 پادتن‌ بدن افراد بدون علامت پس از ترخیص آنها از بیمارستان، با سرعت بیشتری نسبت به بیماران نشانه‌دار افت می‌کند. همچنین این افراد، سطح پایین‌تری از پروتئین‌های ضد التهابی را که توسط سیستم ایمنی ترشح می‌شوند و می‌توانند به مقابله با کووید- ۱۹ کمک کنند، در بدن خود دارند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که واکنش پادتن‌های این افراد نسبت به کروناویروس، ضعیف‌تر است.

“سازمان جهانی بهداشت” (WHO) تخمین زده است که ۴۱ درصد از افراد مبتلا به کووید- ۱۹، هیچ نشانه‌ای از این بیماری ندارند.

پژوهشگران این پروژه پیش از ۱۰ آوریل تا به امروز، ۱۷۸ بیمار مبتلا به این ویروس را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در میان ۳۷ بیمار بدون نشانه، ۲۲ نفر زن و ۱۵ نفر مرد بودند و بین هشت تا ۷۵ سال داشتند. همه این بیماران طی دوره بررسی در بیمارستان ونژو بستری شدند و تا دوره بهبودی در این بیمارستان ماندند.

پژوهشگران دریافتند که نتیجه آزمایش ۴۰ درصد از افراد بدون علامت، اندکی پس از ابتلا به ویروس، منفی می‌شود و به همین دلیل، امکان تشخیص عفونت وجود ندارد.

“آی لانگ هوانگ” (Ai-Long Huang)، پژوهشگر “دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ” (CQMU) گفت: داده‌های این پژوهش نشان می‌دهند که بیماران بدون علامت، واکنش ایمنی ضعیف‌تری نسبت به عفونت ناشی از کروناویروس دارند. ممکن است کاهش سطح پادتن در بدن این افراد، از پیامدهای راهبرد ایمنی بدن آنها باشد.

به گفته پژوهشگران، یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که سلامت عمومی و آزمایش‌های گسترده، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

این پژوهش، در مجله “Nature Medicine” به چاپ رسید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.