دور جدید تحویل سکه‌های پیش فروشی آغاز شد/ موج جدید کاهش قیمتها

پیمان قربانی در گفتگو با مهر در مورد برنامه پیش فروش سکه در بانک مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای پیش فروش سکه، از امروز سوم مردادماه جاری دور جدید تحویل سکه ها را آغاز کردیم.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی افزود: سال گذشته ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه توسط بانک مرکزی پیش فروش شد، اما برخی ها پیش از اینکه زمان و موعد تحویل سرفرا برسد، از ثبت نام خود انصراف دادند، بر این اساس تعداد ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه سکه پیش فروش باقی ماند.
 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه سکه برای تحویل در دور جدید باقیمانده است که ۲۱ درصد سکه ها را شامل می شود، اظهارداشت: در مجموع ۷ میلیون و ۳۶۸ هزار قطعه سکه تعیین تکلیف شده است که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار قطعه سکه به ابزار جایگزین تبدیل شده و بقیه آن سکه تحویل شده است.
 

قربانی عنوان کرد: از ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار قطعه سکه ۳ میلیون و ۷۵ هزار قطعه که ۹۰ درصد آن را تشکیل می دهد مربوط به اوراق گواهی سپرده بوده است.
 

به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی، در کل ۲۹۰ هزار قطعه سکه با عدم مراجعه برای تحویل مواجه بوده است که به مرور در روزهای آتی ثبت نام کنندگان آنها برای تحویل مراجعه خواهند کرد.

 

به گزارش مهر، در حال حاضر از مجموع ابزارهای جایگزین تحویل سکه، تنها ابزار گواهی سپرده با نرخ ۲۰ درصد باقیمانده است، اما بانک مرکزی از امروز سه شنبه سوم مرداد ماه یعنی از زمان آغاز دور جدید تحویل سکه های پیش فروش، ابزار پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه ( بازخرید در بانک ملی) را دوباره برای مدت زمانی فعال کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.